Photo ofEls Empedrats- Bullidor de la llet- Refugi Sant Jordi- Coll de Pendís-Serra de Boixassa Photo ofEls Empedrats- Bullidor de la llet- Refugi Sant Jordi- Coll de Pendís-Serra de Boixassa Photo ofEls Empedrats- Bullidor de la llet- Refugi Sant Jordi- Coll de Pendís-Serra de Boixassa

June 4, 2019
June 2019

near Bagà, Catalunya (España)

Espectacular ruta per la Serra de la Boixassa en el punt de separació entre la serra del Cadí i la serra de Moixeró. Es tracta d'una ruta molt interessant de fer després de pluges. Així que us recomano que la feu els mesos d'abril i maig. La ruta és bastant fidel al track que proposa l'usuari Jep Boix, tot i que hem fet un petit fora ruta per arribar fins al coll de Pendís i a causa d'una petita exploració, crestejant per la Serra de la Moixa (hem trobat neu) ens hem entretingut una mica i no hem pogut veure el salt de Murcarols i la Dou de Bastareny. Dos punts d'aigua altament recomanables.

Aproximació ruta:

Per carretera, si venim de Barcelona per la C16 fins a Bagà i d'allà agafar el desviament direcció Gisclareny on una mica abans d'arribar al poble seguirem pel desviament de la dreta, conduint per una pista forestal durant uns 4 quilòmetres fins a arribar a l'aparcament dels Empedrats o de Cal Cerdanyola.

Itinerari:
Aparcament Cal Cerdanyola-Bullidor de la Llet-Els Empedrats- Font D'Escriu-Refugi Sant Jordi-Coll de Pendís- Refugi Sant Jordi-Font del Faig- Pas del Boixader-Collada de la Pelosa- Aparcament Cal Cerdanyola

Crònica ruta:

Aparquem una mica més enllà de l'aparcament dels Empedrats perquè el trobem ple de vehicles. Deixem el cotxe just on surt un corriol en sentit nord-oest que ressegueix el PR-C125. Aquest corriol serà pel qual tornarem. Per començar la nostra ruta, ens dirigim per la pista principal uns metres cap a l'est fins a arribar pràcticament a l'aparcament. Ben aviat trobem una cruïlla amb una pista que puja lleugerament cap al nord-est on hi trobem un rètol indicant Els Empedrats i El Bullidor de la Llet. El camí comença per una pista que de seguida es converteix en un corriol ben fressat que va vorejant tota l'estona el torrent de la Font del Faig. En menys d'un quilòmetre de camí ja trobem el desviament a l'esquerra (nord-oest) que en un moment ens deixa al Bullidor de la Llet. Primer arribem en una petita balconada on descobrim per primer cop el bullidor i també entenem rapidament la raó del seu nom. L'aigua bombeja amb tal pressió que es veu completament blanca. Si seguim pujant uns metres més amunt, arribarem a l'inici del Bullidor de la Llet, un punt fantàstic per fer una foto de grup.

Desfem el camí fins al desviament i reprenem el nostre rumb tot resseguint el camí per on veníem anteriorment. Seguim direcció nord-est fins a arribar als Empedrats, un espectacular salt d'aigua ubicat en una zona privilegiada, entre roques de grans dimensions. Tenim sort que les pluges han estat abundants i el torrent de la Font del Faig baixa amb un bon cabal d'aigua. El tram on ens trobem ara és força divertit, ja que hem d'anar saltant roques per travessar el riu i posar a prova el nostre enginy i habilitat per triar el camí més còmode possible. Així i tot, no comporta cap dificultat. Aneu amb compte en dies posteriors a pluges pel fang i les roques humides que no estan fixes a terra i us poden jugar una mala passada.

A continuació d'aquest tram el camí (ben marcat en tot moment amb cercles taronges de la ruta cavalls del vent i la pintura groga i blanca del PR-C125) fa un petit canvi de rumb cap al nord-oest, sempre resseguint el curs del torrent de la Font del Faig. Passem per la Font d'Escriu on podem omplir el bidó d'aigua i seguir pujant, mantenint el mateix rumb fins al refugi de Sant Jordi on farem una aturada per menjar i rehidratar-nos bé.

Ben dinat, decidim reprendre la marxa en direcció nord-oest, seguint fites del GR 107 fins al Coll de Pendís on tenim unes vistes fantàstiques. En aquest punt vam decidir agafar un corriol que sutia en direcció oest fins al coll de Vimboca, però vam trobar neu i certes dificultats per accedir al coll, així que vam decidir desfer el camí fet fins al coll de Pendís. He suprimit aquest tram de ruta per no confondre.

Del coll de Pendís, baixem fins al refugi de Sant Jordi, fent una mica de camp a través i retallant així el camí que indica el GR 107.

Arribats novament al refugi, ens arribem a la cruïlla que està situada davant una mànega d'aigua i un arbre força reconeixible. Agafem un sender que avança en sentit sud-oest i que ens porta fins a la Font del Faig. Tornem a seguir fites del PR-C125 (pintura groga i blanca). El camí puja de nou per la costa de Pendís en direcció el Cap de la Boixassa i el Coll de Vimboca. De camí ens aturem en un petit mirador que hi ha damunt d'unes roques amb unes vistes increïbles. Seguim avançant pel PR-C125 amb un rumb que té una tendència cap al sud-oest. Ens arribem al Pas de Boixader, des d'on veiem el Cap de la Boixassa que ens queda al nord-oest (a la nostra dreta). No obstant això, anem malament de temps i decidim baixar per l'altra banda de la serra de Boixassa, sempre seguint fites del mateix PR. A partir d'ara el camí baixa tota l'estona amb un rumb sud-oest fins a arribar a una pista principal que resseguim uns metres cap al sud. Ben aviat veurem un corriol que es desvia cap a l'est en una baixada pronunciada que ens porta pel Coll de la Pelosa i els Empriuets fins a arribar novament a la pista on tenim aparcat el nostre vehicle.

PictographRiver Altitude 3,373 ft

Bullidor de la llet

Coll de Pendis

Cruïlla coll de Pendís (direcció nord-oest)

Cruilla Font del Faig

Refugi Sant Jordi

• Photo of jorlatu
    jorlatu Aug 24, 2020

Molt ben descrita la ruta.