Els dos Perics i els seus llacs des de Les Angles

Photo ofEls dos Perics i els seus llacs des de Les Angles Photo ofEls dos Perics i els seus llacs des de Les Angles Photo ofEls dos Perics i els seus llacs des de Les Angles

June 20, 2016
June 2016

•   5 3 Reviews

near Les Angles, Languedoc-Roussillon-Midi-Pyrénées (France)

He qualificat la dificultat tècnica d’aquesta ruta de difícil, sobretot per la gent que té vertigen i no estigui acostumada a desgrimpar o grimpar, ja que tota la baixada del Pic Pèric es baixa pel cim de la llarga cresta o carena, molt rocosa i molt empinada i on sovint cal ajudar-se de les mans per facilitar la baixada. No és necessari l'ús d'equip d'escalada en absència de neu i temps sec. Hi ha algunes fites i marques blanques velles mig esborrades i poc visibles.
L’inici d’aquesta ruta circular per pujar als dos Perics i admirar els seus llacs, és al final d’una pista que té el seu començament al capdamunt de la Rue de la Piste Verte de l’estació d’esquí de les Angles. És una pista planera, apta per a tota classe de vehicles (millor amb un tot camí). Després de 2,5 km es troba un aparcament al mig del bosc on hi tenen cabuda diversos cotxes.
Per a mi ha estat molt divertida i distreta pel flaix paisatgístic i fotogràfic que es veia en cada pas que feies.
Comencem a pujar seguint la pista fins a un replà, és a mà dreta on comença un corriol molt fressat, marcat amb senyals grocs que va pujant sense gaire desnivell arribant a l’estany de la Balmeta.
Seguim camí pel marge esquerre de l’estany, des d’on veiem treure el cap el Puig Peric. Passat l’estany, el camí puja fins el coll que ens porta a la cabana o refugi lliure de la Balmeta.
Des d’aquí podem contemplar els Perics que sembla que estiguin a tocar, però que en realitat estan encara prou lluny.
Continuem seguint el GRP Tour du Capcirles, amb marques grogues i vermelles en direcció al Petit Peric. En un punt deixem el GRP i, sense camí marcat, passem pels estanys de l’Ànec, de l’Herba i pel un petit l’Estanyol, fins arribar als peus del Petit Peric.
Comencem la costeruda pujada fins el cim del Petit Pèric (2.690 m.), és un magnífic mirador dels Estanys de Camporells.
Baixem del Petit Peric fins el coll de la Llosa on tenim la sorpresa de trobar en Jordi, un veí d’ Anglès que està fen els dos Perics, quina casualitat! Tot seguit, iniciem una forta pujada, amb alguna grimpadeta suau, fins el Pic Peric (2.810 m.). Les Vistes encara són més espectaculars. El Carlit, Portella Gran, Puig de la Cometa i molt de llacs... i, per sobre de tot, ens crida l’atenció un gran llac situat al peu del Puig de la Cometa i que sembla tenir un pont terrestre que el divideix en dues parts, és l'estany Blau. Després d’una passejada pel cim contemplant el magnífic paisatge i fent moltes fotos, iniciem el descens per la llarga cresta o carena, molt rocosa i molt empinada i on més d’una vegada ens cal ajudar-nos amb les mans per fer que la baixada sigui més fàcil, a estones és prou aèria i on sempre has de vigilar.
Arribem al final de la cresta i anem a buscar l’estany Petit de la Llosa, al final del l’estany deixem el camí per seguir el Rec del Pic Peric, poc després ens desviem per passar pels estanys Tèrbol i el de l’Esparver i seguint arribem novament a la barraca de la Balmeta. A partir d’aquí el camí és el mateix de l’inici de la ruta de la pujada, fins arribar al punt de partida.
Salut i bona caminada!!!

Rec del Puig Peric

• Photo of joboix
    joboix Jun 22, 2016

M'ha agradat molt fer aquesta ruta, el descens del Pic Peric no ha estat tan complicat com semblava a primera vista. Durant tot el camí hom es queda fascinat per tanta bellesa i en arribar al cim al panorama fa justícia a les meves expectatives. Recomano als amans de la natura que no deixin de visitar aquests paratges.

• Photo of peremagria
    peremagria Jun 23, 2016

Primer de tot val a dir que he estat als Perics varies vegades durant els anys que vaig a la muntanya, i concretament en el plaç d’un any hi he pujat tres vegades més dues fins a mig camí degut al mal temps. Sempre havia fet la ruta que sol fer tothom, es a dir, pujant pel coll de la Llosa i atacant primer el Peric Petit, tornar baixar al coll i pujar al Peric Gran. Però aquesta ha estat una senyora ruta per gaudir-ne molt més i plenament de la sortida, tant pel que fa a paisatges com per la varietat de conèixer nous i variats camins. I el més important, no repetir cap tram dels que has pujat.

La guinda que ha culminat el pastís, ha estat la baixada per la cresta des del Peric Gran fins a trobar l’estany de la Llosa i els de Tèrbol i Esparver. Tal com diu el nostre “jefe” la ruta es molt aèria, amb continues grimpades i desgrimpades que fan que contínuament has de fixar-te be on poses els peus i les mans. Sort que tot això va amanit amb la visió que un va tenint de les vistes de la vall del costat dret que et van apareixen i que fan que de tant en tant trobis un replà per satisfer el vici de prendre fotografies.

En definitiva, una ruta que amb un bon dia climatològicament parlant, no ha de tenir cap problema ni ensurt i que et deixa un llarg i bon gust de boca per tot el que has vist i descobert.

JEP BOIX Jun 24, 2016

Gràcies pels vostres comentaris i també per les vostres valoracions. Ha sigut una sortida perfecta tot i que, segons en Joan, mentre baixàvem la pedregosa cresta del Peric, tu, Pere, rondinaves una mica per la dificultat de la baixada. Però ha estat genial!!!

• Photo of xavicalella
    xavicalella Nov 12, 2016

Hola!
    Per anar durant aquest mes de novembre, creieu que es pot fer la ruta amb grampons i sense piolet de forma segura?
    Gràcies! Salut i muntanya!

JEP BOIX Nov 12, 2016

Hola, Xavi. Lamento no poder ajudar-te, jo vaig anar-hi pel mes de juny, no sé com estarà en aquest mes de novembre. Que et vagi molt bé!

• Photo of gotarca
    gotarca May 30, 2017

"Per a mi ha estat molt divertida i distreta pel flaix paisatgístic i fotogràfic que es veia en cada pas que feies".

Gran veritat. Jo vaig començar la ruta des del llac de Vallserra, i per quan vaig arribar al refugi de la cabana de la Balmeta, m'habia marxat el sant al cel i vaig decidir seguir fins a la Bouillouse, perquè se m'havia ¿perdut? el temps (no ho crec pas), fent fotos a tort i dret. Vaig ser al final del juny del 2016, començava l'estiu i allò semblava plena primavera. Espectacular quilòmetre de pujada, anterior a l'Estany de la Balmeta. Sort que la càmera era digital, si hagués estat analògica, m'arruïno en rodets. Aquest any ho intentaré de nou, però ara ja sé el que em vaig a trobar.Ho dit, un plaer.
    Salut i bona ruta companys i a tú Gep, gracies per publicar les teves referencies.

JEP BOIX May 30, 2017

Coincideixo amb tu, és una ruta fantàstica i digna de ser fotografiada com has fet tu. Gràcies pel teu comentari. Salut!

• Photo of Marc Us
    Marc Us Aug 21, 2018

Espectacular ruta, molt bones vistes als llacs. El més difícil la desgrimpada del gran peric, gens aèria i crec que assequible a qualsevol muntanyenc, i és evitable anant més cap a la dreta pel camí.

JEP BOIX Aug 21, 2018

Comparteixo la teva opinió i agraeixo la teva valoració. Salut Marc Us!

• Photo of Edu Jimenez
    Edu Jimenez Sep 28, 2018

Jep, moltes gràcies per les teves rutes. Com ho veus per fer els dos perics amb un gos, podria fer ell la grimpada i.desgrimpada? Estem dubtant s'hi anar-hi per ell.
    Merci.

JEP BOIX Sep 28, 2018

Pels gossos cap problema, crec jo, nosaltres els vam portar en aquesta sortida: https://ca.wikiloc.com/rutes-senderisme/el-peric-i-lestany-blau-de-la-cometa-des-de-les-angles-13822547
    La normativa pels gossos, a la muntanya a França, exigeix portar-los lligats quan hi ha bestiar lliure i .........
    Si la fas espero que la comentis, Salut Edu!

• Photo of gotarca
    gotarca Sep 29, 2018

Bona nit.
    Quan jo vaig fer la ruta aquest estiu, em vaig creuar al Petit Peric, amb un runner que anava amb el seu alaska malamute ben feliç al seu costat i sense anar lligat. Pujaven desde Formigueres. La varem fer petar una mica i varen continuar capa el Peric Gran. O sigui, amb el gos sense problema.

Bona ruta

JEP BOIX Oct 2, 2018

Gràcies gotarca pel comentari. Salut!