Els Cortals d’Encamp – Refugi i estanys d’Ensagents

Photo ofEls Cortals d’Encamp – Refugi i estanys d’Ensagents Photo ofEls Cortals d’Encamp – Refugi i estanys d’Ensagents Photo ofEls Cortals d’Encamp – Refugi i estanys d’Ensagents

August 11, 2022
August 2022

•   4.7 1 review

near Els Cortals, Encamp (Andorra)

Comencem la caminada a les Bordes d’Encamp on desprès de passar pel costat de la zona de lleure del camí de la Pleta dels Orris, encarem la pujada per la vall d’Ensagents, passant per diferents encreuaments que com que estan molt ben senyalitzats, ens permeten seguir la ruta còmodament per dintre el bosc de pi negre amb molta vegetació, especialment moltes mates de nerets, fins arribar al riu i al refugi lliure d’Ensagents.

El refugi està equipat amb bancs, taula, lliteres, llar de foc i estufa al interior, mentre al exterior hi ha una font i barbacoes. Seguim la marxa, passem la desviació a la vall de Madriu i al refugi de l’Illa i ben aviat arribem als estanys d’Ensagents, primer al estanyol i tot seguit al estany inferior, que resseguim a l’esquerra tot encarant la petita pujada fins al estany superior, més gran el inferior.

El paisatge és plenament d’alta muntanya i podem gaudir plenament d’un entorn d’origen glacial amb preciosos prats alpins, amb els cims del Griu, d’Ensagents i els Pessons al davant. Reprenem la marxa, encarant la tornada, pujant pel camí de pujada a la collada d'Entinyola i l'alt del Griu, on podem gaudir de la vista conjunta dels dos estanys emmarcats amb l’entorn de cims abans esmentats.

Abans d’arribar a la collada d’Entinyola, anem a l’esquerra seguint el camí de tornada del alt del Griu, que baixa per un tram de tartera dret fins enllaçar amb el camí de retorn marcat amb punts grocs. Seguim aquest camí que davalla pel mig del rocam i la vegetació, amb petites llaçades fins a enllaçar amb el camí d'anada i així, seguint-lo a la inversa, retornem al punt de sortida.

PictographPicnic Altitude 6,263 ft
Photo ofSortida i arribada - Els Cortals d'Encamp Photo ofSortida i arribada - Els Cortals d'Encamp Photo ofSortida i arribada - Els Cortals d'Encamp

Sortida i arribada - Els Cortals d'Encamp

Intersecció del camí d'anada amb el de tornada

PictographRiver Altitude 7,595 ft

Riu d'Ensagents

PictographWilderness hut Altitude 7,959 ft

Refugi d'Ensagents

Desvio al pic del Pessons i el refugi de l'Illa

PictographLake Altitude 8,277 ft

PictographLake Altitude 8,302 ft

Estany inferior d'Ensagents

PictographLake Altitude 8,370 ft

Estany superior d'Ensagents

Baixada pel camí de tornada del Alt del Griu

• Photo of salva007
    salva007 Aug 16, 2023

Molt bona i maca ruta. Però ni hi ha alguna a Andorra que no ho sigui?? Nosaltres el bucle el vam fer a la inversa, per passa primer pels llacs i dinar i fer una remullada, a ple mes d'agost i vam estar sols, un plaer. La ruta tècnicament no té massa complicació, la pujada un pèl exigent, però que és far molt bé. El track de bon seguir el camí està molt trepixat i és més fàcil de seguir. Nosaltres ja és la segona vegada que la fem.

• Photo of erill
    erill Aug 25, 2023

Gràcies salva007 pel comentari i m'alegra que t'hagi agradat. Com bé dius a Andorra i en general a tot el Pirineu, totes les rutes són ben interessants i amb indrets per gaudir plenament de la natura.