ELS CENT CIMS .- Pujada al Taga des de Sant Martí d'Ogassa

Photo ofELS CENT CIMS .- Pujada al Taga des de Sant Martí d'Ogassa Photo ofELS CENT CIMS .- Pujada al Taga des de Sant Martí d'Ogassa Photo ofELS CENT CIMS .- Pujada al Taga des de Sant Martí d'Ogassa

October 5, 2019
October 2019

near Ogassa, Catalunya (España)

Avui el temps semblava donar una treva i això ha sigut el motiu per abordar aquesta sortida d'una manera quasi improvisada.

Dies enrere, les observacions de previsió meteorològica no semblaven adequades per fer aquesta excursió.... I tot i així l'hem encertat de ple.

A la sortida, cap a les onze del matí, presentava un aspecte humit i fosc, les boires espesses ens han seguit des de el punt de sortida fins mig camí, a la Portella d'Ogassa.
A partir d'aquí.. A aparegut el sol, amb un cell d'una blavor Immaculada, com no més el Taga ens pot obsequiar..

Abans de tot, i parlant de APROXIMACIO al punt de sortida, senyalat que a l'altura de Sant Joan de les Abadesses, al demanar a Google Maps que ens portes fins Sant Martí d'Ogassa, en ha fallat... Ens deia que no tenia dades per portar-nos fins aquesta destinació...

Clar que no havia descarregat abans el mapa de la zona per poder anar-hi sense dependre de la cobertura del movil... Per cert, he tingut mala cobertura la major part del temps!
De fet, per arribar a Sant Martí d'Ogassa, es força fàcil, són uns onze quilòmetres més al nord oest de Sant Joan i s'arriba bé...

Un cop a la ermita, ja ens adonem que pujant, hi trobarem força gent.. Hem tingut treballs a aparcar, hem tingut de seguir mig quilòmetre més avall, camí de Bruguera, un cop passa't cal Miquelet.

Un cop preparats sortim.

A l'altura de l'ermita agafem un camí que surt per l'esquerra i que cinquantè metres més amunt ja hi trobem una porta electrificada que tenim d'obrir per poder seguir.
Comencem a pujar ja amb decisió...

La cosa no afluixa, i anem fen unes zigas-zagas que ajuden a suavitza les pujades...
Trobem moltes vaques pel camí, per cert amb molt de Boix ben saludable!
La boira en alguns moments especeja tant que no veiem més enllà de deu o quinze metres... A veure com trobarem el cim...!

Abans d'arribar a la Portella, trobem un noi amb el seu pare que estan baixant i ens informen que a partir de la portella el dia s'aclareix, la bruma desapareix i ens trobarem amb un magnífic dia per visitar el Taga... Meins mal!!!

Un cop a la Portella, el cel, apareix d'un blau in maculat, veiem un mar de nuvols a llevant i sur, tapan el camí de Pujada i ja podem veure la Creu del Taga, aparentment molt a prop, davant nostre, tocar el Puig de la Coma d'Olla (1938m.) i darrera seu, la mole del Puig Estela de 2013 metres... Avui toca el Taga, els altres queden per un altre dia!
Anem seguint dons el camí que puja cap el Taga marcat com antic camí de Ribes de Freser a la Portella d'Ogassa, i així arrivem a la Creu Blanca, o Creu del Taga...

Al menys hi veiem seixanta persones voltant hi...

Es dissabte avui... Ja se sap!

El primer que ens fixem, amb la lluminositat del dia a aquesta altura, es que darrera de la Creu, veiem la imatge del Pedraforca, destacant per les seves característiques dues punxes...

Es veu molt bé!

Tothom es fa fotos a la Creu, agafant el Pedraforca al fons...

Al deu costat, el Cap de la Gallina Pelada... I a l'altre cantó, la serralada Cadí i Moixeró.
Al nord oest, el Puigmal, pi. D'eina, Nou fons, Noucreus, del Infern, Bastiments, Gra de Fajol. Balandrau Mont Roig, Puig Cerver i cap el est, amb la boira no més ens deixa veure L Com d'Olla i el Puig Estela... Deu ni d'or.

Veiem Bruguera, Ribes, Campelles, Ventolà, Planoles, Queralbs, Pardines...
Un dels llocs més agraïts per les seves vistes...

Després de badar una mica amb les extraordinàries vistes, aprofitem per menjar i se carnós una mica de la suor de la pujada.

Decidim que la tornada la farem pel mateix camí que L'anada.

El coll de Jou, que també podríem agafar, es una baixada més sobtada i els genolls de la meva acompanyant, estan convalescent i millor no abusar-ne massa.

Iniciem la tornada... La boira de Portella avall ha desaparegut i amb calma però sense pausa resseguim el camí fins arribar al punt d'inici...

Una excursió molt agraïda i. No massa dura per gaudir d'aquest paratge tan especial.

Punt sortida , passat can Miquelet

Ermita de Sant Martí d'Ogassa

Aqui comença el port

PictographInformation point Altitude 4,545 ft

La boira ens acompanyara una bona estona

Anem seguint el port

PictographInformation point Altitude 4,704 ft

Tot el cami esta ben setnyalitzat

PictographFauna Altitude 5,012 ft
Photo ofLes vaques i sont pressents tot el camí Photo ofLes vaques i sont pressents tot el camí Photo ofLes vaques i sont pressents tot el camí

Les vaques i sont pressents tot el camí

Photo ofja quasi soms a la Porte4lla d'Ogassa Photo ofja quasi soms a la Porte4lla d'Ogassa Photo ofja quasi soms a la Porte4lla d'Ogassa

ja quasi soms a la Porte4lla d'Ogassa

Photo ofPortella d'Ogassa, per fi deixem la boira Photo ofPortella d'Ogassa, per fi deixem la boira Photo ofPortella d'Ogassa, per fi deixem la boira

Portella d'Ogassa, per fi deixem la boira

Seguim el Cami de Ribes

PictographInformation point Altitude 5,843 ft
Photo ofFotoAquest cami esta farcit de fosils Photo ofFotoAquest cami esta farcit de fosils Photo ofFotoAquest cami esta farcit de fosils

FotoAquest cami esta farcit de fosils

PictographInformation point Altitude 6,047 ft

Ja quasi soms a dalt

les vistes son esplendides

Podem veure la boira que supera la Portella

Ja soms a la Creu del Taga

PictographInformation point Altitude 6,466 ft

Un petit pesebre a dalt de tot

Vistes des de el Cim

PictographInformation point Altitude 6,465 ft

Fotos des de el Mirador

Comencem a plantejar la tornada

Comencem a baixar pel mateix camí

Panorámica

Punt de sortida

• Photo of Joan del Rio Garriga
    Joan del Rio Garriga Mar 16, 2022

Nomes problemes per arrivar al punt de sortida, a partir d'aqui tot molt facil de seguir gracies a les indicacions d'en Josep, moltes gracies!

• Photo of Josep del Rio Garriga
    Josep del Rio Garriga Mar 16, 2022

Carregat el mapa de la zona a Google Maps, per que pugui funcionar sense cobertura i així no tindràs cap problema per arribar al punt d'inici...
    Salut Joan!

• Photo of Joan del Rio Garriga
    Joan del Rio Garriga Mar 17, 2022

Si, la culpa va ser de la mala cobertura, si hagués d'anar ara ja seria diferent.

• Photo of Josep del Rio Garriga
    Josep del Rio Garriga Mar 17, 2022

Fer-ho com a norma sempre que vagis a llocs desconeguts...així com calibrar la brúixola de Google Maps, per millorar la precisió.