Ελάτη - Κόζιακας - Περτούλι, νότια Πίνδος

Photo ofΕλάτη - Κόζιακας - Περτούλι, νότια Πίνδος Photo ofΕλάτη - Κόζιακας - Περτούλι, νότια Πίνδος Photo ofΕλάτη - Κόζιακας - Περτούλι, νότια Πίνδος

October 13, 2018
October 2011

near Eláti, Thessaly (Greece)

Ο Κόζιακας βρίσκεται στο νότιο-ανατολικό άκρο της Πίνδου και είναι ένας ανεξάρτητος ορεινός όγκος.Αρκετά μακρόστενος με μήκος 25 χιλιομέτρων στη μεγάλη του διάσταση αποτελεί φυσικό σύνορο του Θεσσαλικού κάμπου και της Πίνδου. Αποτελείται κυρίως από ασβεστόλιθο (αλλά και από ψαμμίτη και φλύσχη) και λόγω της έντονης καρστικοποίησης-διάβρωσης σχηματίζει δολίνες, βάραθρα και σπήλαια. Στα υψίπεδά του σχηματίζει όμορφα λιβάδια και οροπέδια τα όποια περικλείονται από κορυφές. Ο σύλλογος ξεκίνησε από την Ελάτη για να φτάσουμε μετά από μια εύκολη και όμορφη πορεία στην κορυφή «Χατζηπέτρος» στα 1901μ. με οδηγό το Ν. Κρούπη. Από εκεί κατηφορίσαμε στα 1720μ, όπου βρίσκεται το καταφύγιο του Κόζιακα. Στάση για ξεκούραση και στη συνέχεια κατάβαση προς Περτούλι, όπου μας περίμενε το λεωφορείο για την επιστροφή. Η διάσχιση ολοκληρώθηκε σε 5 ώρες και έγινε με τον ΕΟΣ Θεσσαλονίκης στις 30/10/2011.