EL VENDRELL - LA PAPIOLA - ALBINYANA - LES PECES - EL VENDRELL

Photo ofEL VENDRELL - LA PAPIOLA - ALBINYANA - LES PECES - EL VENDRELL Photo ofEL VENDRELL - LA PAPIOLA - ALBINYANA - LES PECES - EL VENDRELL Photo ofEL VENDRELL - LA PAPIOLA - ALBINYANA - LES PECES - EL VENDRELL

May 13, 2023
May 2023

near El Vendrell, Catalunya (España)

Ruta circular pels voltants del Vendrell, amb alguns dels amics dels “Caminadors dels Dissabtes”.
La ruta l'hem fet el Jan, el Pere, l'Enric, el Gerard, el Vicenç i jo mateix.
Encara que aquesta ruta circular no és la primera vegada que la fem, sé que sempre els meus amics, grans caminadors i coneixedors de la zona, em sorprendràn amb algun camí nou, algun corriol desconegut, que fa que la caminada tingui la sorpresa de la novetat en algun dels seus trams.
Allò que sempre està garantit és el bon ambient, la bona conversa i l'amistat. També, és clar, incloem un bon esmorzar durant la ruta, que li donen ales a les cames.

Encara que ahir va ploure, i que hem trobat que els camins no estaven tan polsosos com en sortides anteriors, hem pogut observar sobre el terreny els danys, en molts casos ja irreparables, que la sequera està ocasionant en molts cultius.
En aquest any 2023 el canvi climàtic no ha donat per bons els refranys de "A l'abril pluges mil", ni el de "Ho esperem com a aigua de maig"...
Desitgem que aquesta aigua tan necessària caigui abundant i beneficiosa sobre els nostres camps i que tornin a lluir verds i plens de fruits.
Als caminadors, sempre amants i respectuosos de la natura, ens entristeix observar els efectes que la sequera produeix al nostre entorn.
Que l'aigua que va caure ahir als nostres camps, no sigui només una mostra sens dubte insuficient. Volem que sigui el començament de la solució a la manca d'aigua, tan necessària i tan desitjada.

PictographPhoto Altitude 250 ft

EL TOMOVÍ

PictographPhoto Altitude 206 ft

CAMPS SECS DEGUT A LA MANCA D'AIGUA

NOTÍCIES SOBRE LA SEQUERA EN ELS DIARIS CATALANS AL MAIG DE 2023: Les reserves d‟aigua a Catalunya baixen per sota del 60%. La manca d'aigua en algunes zones comença a ser preocupant. Els camps no reben prou aigua. La manca d‟aigua en algunes zones de Catalunya comença a ser preocupant. La persistència de l'anticicló està agreujant les condicions de sequera que arrosseguen àmplies zones del territori català des de l'estiu passat. A les comarques del litoral i prelitoral de Barcelona es viu una excepcional sequera gairebé sense precedents. Pantans com el de SAU només estan al 45%, mentre que fa un any estava al 80%.