El Turó de l'Ermità ( 100 cims ) des del cementiri de Monistrol

Photo ofEl Turó de l'Ermità ( 100 cims ) des del cementiri de Monistrol Photo ofEl Turó de l'Ermità ( 100 cims ) des del cementiri de Monistrol Photo ofEl Turó de l'Ermità ( 100 cims ) des del cementiri de Monistrol

September 12, 2022
September 2022

•   4.3 2 Reviews

near Monistrol de Montserrat, Catalunya (España)

Aquesta és una excursió per conèixer i assolir un dels nous cims afegits a la llista dels 100 cims de ls FEEC. La característica més destacable del mateix, cal dir-ho, és que és una talaia fantàstica de la Muntanya de Montserrat. Les vistes que ens ofereix de la muntanya són gairebé insuperables, a més també podrem gaudir de la visita a vàries fonts i a algun avenc; així com imaginar com devia ser la vida de camp en èpoques pretèrites, ja que en molta part de la caminada passem prop de masies i terres on encara hi ha o trobem vestigis d'antics marges per al cultiu més efectiu de la terra.

Partim d'una petita esplanada on podem deixar el cotxe a tocar del cementiri de Monistrol de Montserrat. Seguim la pista que va guanyant altitud amb timidesa i la deixem en poca estona per baixar cap al Torrent de les Escometes per trobar la Font de la Esclaterada, seca en la meva visita. Retornem a la pista i seguim remuntant per tornar a deixar-la en un corriol a la dreta que ens serveix per fer un retall de la pista. A la dreta veiem la Barraca de Can Piteu, una construcció circular de pedra que es troba en molt bones condicions de conservació. El corriol ens enfila fins trobar altre cop la pista, però en comptes de seguir-la prenem un altre corriolet que ens puja fins el revolt de pista on hi ha la Masia de Can Piteu. Nosaltres però, deixarem la masia enrere seguint la pista cap a l'esquerra, on més endavant baixarem fins la Font de Can Piteu, on trobem una taula de fusta i la font de la que encara en sortia un fil d'aigua en un bonic indret. Seguim per la pista per tot planejant arribar fins la Font de la l'Avenc de la Dona Morta, punt on retrocedirem uns metres per prendre ara un corriol que va guanyant altitud tot fent una revoltada.

Ja més amunt, veurem una desviació que ens permet davallar fins l'Avenc de la Dona Morta; cal dir que la baixada fins el mateix tot i no ser gaire llarga, té una forta pendent, així que valoreu vosaltres mateixos si hi voleu baixar o no. Retornat de l'Avenc el sender continua ascendint fins que trobem la carretera de Monistrol al Monestir de Montserrat a l'alçada del conegut com a Revolt de la Paella. Allà seguim la pista asfaltada un petit tram abans de prendre un sender que surt a l'esquerra tot planejant. Aquest sender va a buscar el Torrent de les Coves de Santa Cecília, que creuem per seguir per l'altra banda, ara ja pujant en direcció al Coll de la Molella, des d'on veiem al nostre davant el cim del Turó de l'Ermità, on arribem de seguida després de fer uns petits passos de grimpada.

Del cim del Turó de l'Ermità, com havia dit, cal destacar les vistes sobre les parets de la Muntanya de Montserrat, des del Cavall Bernat fins a la Cadireta i la Foradada, gaudim d'una fantàstica panoràmica de tots aquest sectors de la muntanya.

Desfem la petita grimpada per baixar del cim i ara prenem un corriol que davalla a estones amb força, però de seguida encarem una petita pujada que ens porta fins un segon cim, el Turó de Comellats, que no gaudeix de gaires bones vistes. A partir d'aquí, comencem un llarg descens, a estones amb força pendent fins a trobar la carretera BV-1122 que ve de Marganell, a l'alçada del Coll de la Creu del Capellà. Sortim del coll per un dissimulat corriol que segueix davallant amb força fins que anem a petar a una pista coneguda com el Camí del Piteu i que precisament es dirigeix cap aquesta masia on ja haviem passat en l'anada.

Un cop a la masia del Piteu ja només ens queda desfer camí, tot i que en la tornada seguim sempre per pista ja que ara descartem les desviacions que ens portaven a visitar les fonts de l'inici de l'excursió.

PictographCar park Altitude 0 ft

PictographCave Altitude 0 ft

Avenc de la Dona Morta

PictographIntersection Altitude 0 ft

Cruïlla (deixem pista asfaltada)

Torrent de les Coves de Santa Cecília

PictographSummit Altitude 0 ft

Turó de l'Ermità

Turó de Comellats

Coll de la Creu del Capellà

• Photo of VEN-VDX
    VEN-VDX Sep 29, 2022

Hola,
    Avui hem fet amb la colla aquesta bonica ruta. Nosaltres l'hem trobat moderada ( ja tenim una edat) però l'hem gaudit molt. Les vistes son espectaculars i els corriols son de bon fer a excepció, com tu dius, de la baixada a l'avenc.
    Hem seguit el teu track i se'ns ha fet molt dificultós doncs la major part d'ell no coincidia amb els camins per on havíem de passar. Feia uns salts d'un cantó a l'altre amb moltes diferencies respecte a la realitat cosa que ens ha fet difícil trobar els camins corresponents. Sort que ja tenim una certa experiència i ens en hem sortit prou bé.
    Tots els GPS que portàvem ( Wikiloc, Garmin, Twonav ) han coincidit en aquesta apreciació. He superposat el teu trac amb el nostre fet i es veuen grans diferències sobre el compegps malgrat els més de 9000 punts de la teva traça.
    Potser aquell dia teníes mala recepció de satélits ...........
    De totes maneres hem gaudit molt de la sortida i t'agraïm haver-la penjat

• Photo of Antoni Martin
    Antoni Martin Oct 26, 2022

Hola, hem fet servir part de la ruta que per raons de temps no podiem completar. Gracies per compartir.