Photo ofEL TARTER - ESTANY DE QUEROL - BASSES DE LES SALAMANDRES - ESTANY DE CABANA SORDA Photo ofEL TARTER - ESTANY DE QUEROL - BASSES DE LES SALAMANDRES - ESTANY DE CABANA SORDA Photo ofEL TARTER - ESTANY DE QUEROL - BASSES DE LES SALAMANDRES - ESTANY DE CABANA SORDA

August 9, 2017
August 2017

near El Tarter, Canillo (Andorra)

Ruta circular per racons poc transitats de la coneguda vall d'Incles. Aquest cop deixem el cotxe a la Borda del Marticella (sobre el Tarter) i ens dirigim per un camí marcat amb senyals grogues cap a les basses de les Salamandres.

Després d'una pujada accentuada entre bosc, arribem planejant a l'estany de Querol (1h) i 10-15' després a les basses de les Salamandres. Petits estanys solitaris i amb grans vistes sobre la vall d'Incles. Seguim el camí senyalitzat fins a l'Estany de Cabana Sorda (2h), situat just al peu d'un circ amb ambient d'alta muntanya.

Des d'aquest punt tenim vàries opcions per a la tornada. Nosaltres vam intentar tornar a la bassa de les Salamandres pujant pel GRP (alta rura pirinenca), però feia molt de vent i algun pas una mica aeri ens va fer tornar endarrera. Per fer la ruta circular, vam baixar fins a la vall d'Incles, retornant al punt d'inici pel camí de la Roca de l'Home dret (tindrem una darrera forta pujada al tram inicial d'aquest camí). Si ho volem evitar, podem tornar pel mateix camí de l'anada.