El Taga des de Sant Martí d'Ogassa.

Photo ofEl Taga des de Sant Martí d'Ogassa. Photo ofEl Taga des de Sant Martí d'Ogassa. Photo ofEl Taga des de Sant Martí d'Ogassa.

June 22, 2017
June 2017

near Ogassa, Catalunya (España)

Viewed 1978 times, downloaded 135 times

Hem sortit de Sant Martí d'Ogassa pujant per l'Abeurador de la Font del Freixe fins el Puig de la Portella d'Ogassa (1902 metres) passant per el Coll de Comallonga per assolir el Pic del Taga (2040 metres), aquí desprès d'un merescut descans i de haver gaudit de les espectaculars vistes que ofereix el Pic en tots els 360 graus del seu voltant fem la tornada, ho fem baixat direcció al Coll de Jou que continuant per l'esquerra i passant per el refugi de Sant Jordi ens ha arribat al Torrent i a la Font del Freixe on en aquest punt hem trobat la bifurcació on el matí hem pujat i que ara desfent el tram en pocs moments ens porta al lloc on hem començat, l'església de Sant Martí d'Ogassa.

Photo ofAparcament a la ermita de Sant Martí d'Ogassa. Photo ofAparcament a la ermita de Sant Martí d'Ogassa. Photo ofAparcament a la ermita de Sant Martí d'Ogassa.

Aparcament a la ermita de Sant Martí d'Ogassa.

Església romànica del segle X, situada a una alçada de 1.370 metres, als vessants de la Serra de Cavallera. L´uneix amb Ogassa una pista de muntanya i centra un territori de masos disseminats. Construïda i consagrada en una data desconeguda pel bisbe de Vic Arnulf (993 - 1010 ), era anomenada Sant Martí d´Aguacia. Posteriorment refeta per Joan Oriol. senyor de castell de Pena, va ser consagrada per l´Avat Oliba el 8 de febrer de 1024, ja amb el nom actual. El 1073, el clergue Bernat Joan,descendent dels Oriol, va fer donació del temple al monestir de Sant Joan les Abadesses.

PictographInformation point Altitude 5,062 ft

Abeurador de la Font del Freixe.

PictographInformation point Altitude 6,053 ft

Portella d'Ogassa.

El Taga.

Pic del Taga 2040 metres.

Aquí deixem el camí que hem pujat per continuar avall dirigint.nos a Coll de Jou.

PictographInformation point Altitude 6,066 ft

Seguim per l'esquerra.

PictographMountain hut Altitude 5,449 ft

Refugi de Sant Jordi.

PictographInformation point Altitude 5,394 ft

PictographRiver Altitude 4,826 ft

Torrent i la Font del Freixe.