El Taga (100 cims) des de Sant Martí d'Ogassa.

Photo ofEl Taga (100 cims) des de Sant Martí d'Ogassa. Photo ofEl Taga (100 cims) des de Sant Martí d'Ogassa. Photo ofEl Taga (100 cims) des de Sant Martí d'Ogassa.

June 10, 2017

near Ogassa, Catalunya (España)

Pujada al cim del Taga des de Sant Martí d'Ogassa.
Aparqueu el cotxe bé, sense molestar als veïns, no els hi agrada massa que hi pugi tanta gent.
Al costat del aparcament hi ha l'església romànica de Sant Martí, del S.X. Construïda i consagrada en una data desconeguda pel bisbe de Vic Arnulf (993-1010), era anomenada Sant Martí d'Aguacia. Posteriorment refeta per Joan Oriol, senyor del castell de Pena, va ser consagrada per l'Abat Oliba el 8 de febrer de 1024, ja amb el nom actual. El 1073, el clergue Bernat Joan, descendent dels Oriol, va fer donació del temple al monestir de Sant Joan de les Abadesses. Al S XII va ser molt modificada.
A partir d'aquí ja comencem a pujar fortament però sense entrebancs remarcables i la ruta és ben senyalitzada.
A l'arribar a la Portella d'Ogassa girem a l'esquerra cap al Taga. Des d'aquest punt també, si se segueix cap a la dreta aniriem a parar al Puig d'Estela, de 2.013 m.
El Taga és una muntanya de 2040 m. La seva posició dominant sobre les valls del Freser i del Ter la fa un punt de referència de la comarca. A més, és un mirador excel·lent dels cims del Pirineu des del Puigmal al Canigó.
Al cim, podem trobar-hi un vèrtex geodèsic i una gran creu.
Aquest cim està inclòs al llistat dels 100 cims de la FEEC.
La baixada la fem cap al Coll de Jou, el refugi de Sant Jordi i travessant uns prats i una fageda retornem al cotxe.
Ruta feta el 27/05/15

Sortida Sant Martí d'Ogassa

Església de Sant Martí

Indicador i pagès emprenyat.

Torrent de la Font del Freixe.

Abeurador

La Portella d'Ogassa

Creu del Taga

Cim i vèrtex geodèsic, 2040m.

Coll de Jou

PictographMountain hut Altitude 5,226 ft

Refugi de Sant Jordi

Abeuradors

Mas Mitjavila

• Photo of amboix
    amboix Oct 13, 2022

El Taga és un cim emblemàtic per molts catalans.
    La pujada es fa llarga, però un cop al cim, val la pena l'esforç.