Font de la Tosca i Torrent de la Masica

Photo ofFont de la Tosca i Torrent de la Masica Photo ofFont de la Tosca i Torrent de la Masica Photo ofFont de la Tosca i Torrent de la Masica

April 1, 2024
April 2024

near Vallfogona, Catalunya (España)

Agafem la carretera N-260a a Ripoll cap a Vallfogona del Ripollès, entrem al poble i al final trobem la zona esportiva amb un gran espai per aparcar.

Just per sobre l’aparcament comença el camí, una pista que ens porta directament fins a la Font de la Tosca.

Font de la Tosca
La Tosca del Pinetar, Cova dels Encantats o de les Encantades

La Tosca del Pinetar és una formació rocallosa de vàries desenes de metres de gruix que s’ha anat formant a partir de la lenta i contínua deposició, del carbonat de calci dissolt en l’aigua de la font de la Tosca.

Entrem a dins!!
En arribar-hi, des de la pista, agafem un corriol que s’enfila fins a la formació i la travessem per dins (Ens mullem una mica).

A la sortida, unes escales ens fan seguir pujant fins a la Teuleria del Pinar de l’Obra, recuperada fa uns anys

Des de la Teuleria, reculem unes passes per on hem vingut, i a pocs mestres trobem senyalitzat amb marques de color, un corriol que s’enfila a mà esquerra.

El seguim fins a arribar, en pocs minuts, a una pista més ampla, que agafem cap a la dreta.

Seguim pujant una estona per la pista, fins a trobar una interssacció a la dreta, l'agafem i seguim direcció al Forn de Calç.
Ull!!
Molt poc després de la indicació, tornem a trobar un encreuament, una pista baixa a mà dreta i un corriol surt a l’esquerra, que és el que hem d’agafar.

Continuarem pujant per dins del bosc, però ja som gairebé a dalt.

Forn de Calç
Finalment arribem a l’indicació del Forn de Calç, ens desviem un moment del camí per anar a visitar-lo. És a 20 metres.

Un cop visitat el Forn de Calç, tornem fins a l’indicador i seguim el camí, creuant el primer rierol. Ha plogut els dos últimes dies, i avui baixa alegre, ens hem mullat una mica… comença el Torrent de la Masica!!

A partir d’ara, només cal seguir baixant pel camí indicat. Passarem per salts d’aigua molt bonics i gorgs.

A la zona més baixa, hi ha més gorgs i camins per perdre’s i visitar-los de més a prop. També, i no massa ben senyalitzada, hem trobat la Bauma d’en Boer.

Anem baixant pel Torrent i gaudint moltíssim de l’entorn, és tranquil, net, fa bon temps… què més podem demanar?

Arribem a la pista principal que agafem a mà dreta i ens porta de nou fins a la Font de la Tosca.

No tornem pel mateix camí, aproximadament, un kilòmetre després de la Font de la Tosca, agafem un trencant a mà dreta que indica “Pont Medieval“.

Seguim les indicacions del Pont i tornem a Vallfogona passant per uns indrets fantàstics, amb més aigua i el Pont Medieval que és preciós.

Ja a Vallfogona, donem una volteta pel poble, i tornem cap a casa.

Consulta més rutes pel Ripollès a la web de Connectats al Ripollès www.connectats.cat