Photo ofEl Roc de les Monges ( Serrat de la Qüestió ) - des de la boca sud del túnel de la Mina per el camí de l'Obaga ( 100 cims ) Photo ofEl Roc de les Monges ( Serrat de la Qüestió ) - des de la boca sud del túnel de la Mina per el camí de l'Obaga ( 100 cims ) Photo ofEl Roc de les Monges ( Serrat de la Qüestió ) - des de la boca sud del túnel de la Mina per el camí de l'Obaga ( 100 cims )

January 10, 2023
January 2023

near Capolat, Catalunya (España)

La idea d'aquesta ruta era assolir dos cims de la llista dels 100 cims de la FEEC, el Roc de les Monges (1.415 m) i els Tossals (1.525 m), però degut a qüestions logístiques, finalment l'excursió va quedar només en l'assoliment del primer cim, ja que la complexitat de la pujada al Roc de les Monges i el corriol de pujada cap als Tossals des de la Collada (el qual he tret de la ruta final), van fer que no ens quedes més remeí que repensar la ruta i fer el retorn per el mateix camí d'anada.

En tot cas, la proposta inicial anava a cercar el camí de la Soleia per damunt del cingle de la serra dels Tossals, que ens portava a assolir el segon 100 cim del dia, per fer el retorn passant pel Santuari dels Tossals i d'allà fins el punt final de la ruta.

El punt inicial de la caminada és en el petit aparcament adjacent a la boca sud del túnnel de la Mina, però us proposo com a bona opció també deixar el cotxe en la boca nord i prendre la pista que enllaça amb el camí de l'Obaga. D'aquesta forma us estalviareu la pujada inicial fins el Coll del Jouet per fer la baixada per l'altra banda cap a la cruïlla amb la pista que us indico i que ja forma part del camí de l'OBaga, marcat tota l'estona amb pintura verda i blanca.

El camí de l'obaga, travessa espectaculars fagedes en un entorn màgic en que trepitgem constantment camins i corriols ben plens de fulles, en un constant puja i baixa on cal destacar alguns trams ben pendents, ja sigui amunt o avall, com per exemple, el tram conegut com la Pujada d'en Matamatxos.

En el camí, també podrem gaudir d'algun mirador natural cap a la zona del Port del Compte o la serra de Peguera o el Verd. Passarem per el Coll de l'Era, en un tram on apareixeran alguns espectaculars pins ben majestuosos i de seguida arribarem a una cruïlla amb un dissimulat corriol que surt davallant a la dreta del camí principal. El prendrem i ens portarà en un moment fins el Coll del Bosc de Vilella, davant mateix de l'espectacular i imponent Roc de les Monges.

La pujada al Roc de les Monges, la fem pujant per roca per la banda oest, abans de fer un flanqueig cap a la dreta per anar a cercar una estreta canal arbrada on haurem de fer alguns passos de grimpada tot buscant l'ajut d'arrels i branques. Això ens permetrà arribar a l'espectacular cim del Roc de les Monges, a 1.415 metres d'altitud; un cim estret i allargassat de pedra nua que ens ofereix fantàstiques vistes a 360º. Al darrera tenim el Bosc de Vilella, a sota veiem la bonica vall on hi ha el Mas de Vilella i Sant Pere de Vilella. Cap al nord, tot el muntanyam pre-pirinenc.

Fem els descens amb molt de compte per la mateixa via de pujada i retornem fins el Coll del Bosc de Vilella, allà prenem inicialment el corriol que porta cap a Vilella, per poc després torçar a l'esquerra i prendre una forta pujada per corriol dissimulat fins una nova Collada on hi veiem un pal indicador sense cartells. D'aquest coll, en parteix el corriol que puja amb moltíssima força per anar a buscar la banda de soleia de la Serra dels Tossals, o si voleu podeu seguir la pista que surt planejant i fent rodeig en busca del GR-1. En tot cas, i com us deia, per problemes logístics, nosaltres, després de pujar un tram del corriol, vam optar per recular i fer el retorn per la mateixa pista de l'obaga, i per tant seguir el mateix camí de l'anada per anar fins el punt final de la ruta.

PictographCar park Altitude 0 ft
Photo ofAparcament Boca Sud Tunel de la Mina Photo ofAparcament Boca Sud Tunel de la Mina Photo ofAparcament Boca Sud Tunel de la Mina