Photo ofEl Rimbau - coll de Vallauria - ruta de l'aigua - torre de la Massana , per l'Albera francesa. Photo ofEl Rimbau - coll de Vallauria - ruta de l'aigua - torre de la Massana , per l'Albera francesa. Photo ofEl Rimbau - coll de Vallauria - ruta de l'aigua - torre de la Massana , per l'Albera francesa.

April 29, 2019
April 2019

•   4.5 2 Reviews

near el Rimbau, Occitanie (France)

Normalment quant surt l'iniciativa per iniciar una excursió, obeiex al desig de pujar una determinada muntanyà que per la seva altura o situació ens resulta interessant.

Avui no ha estat així..

Navegant per Internet, mirant rutes d'altres companys, vaig veure, una a la pròpia Albera, ruta que creuava un túnel de uns 300 metres que me va semblar d'allò més interessant.

Així, vaig començar a buscar informació sobre aquest lloc per organitzar la nostra excursió
Així, tot buscant, vaig trobat la ruta de "el capi" anomenada la ruta del aigua, el coll de Vallauria, la fageda de Colomates i le Rimbau, amb la que me vaig basar per fer la meva sortida.

En el meu cas, sortim de Rimbau, el veïnat del terme municipal de Coll lliure, a una cinc quilòmetres al sud oest, sortim set companys pel camí que travessa el poble, cap el sud, pel coll d'en Jaumet.

Trobem primer un pas canadenc, que travessem per trobar acte seguit el riuet Ravener que travessem sense dificultar i anem pujant cap el coll de Vallauria, amb l'imatge de la torre Madeloc, enlairada al fons, una imatge que no la perderen en pràcticament tot el recorregut.

Arribem al coll de Vallauria i ens desviem cap a la dreta, seguint el GR10.

Anem pujant fins arribar a una cruïlla que anuncia direcció Pic de Sallfort i Pic dels Quatre Termes, cap a l'esquerra i camí de l'aigua cap a la dreta.

Tirem cap a la dreta, a buscar les fons que subministraven l'aigua a Portvendres, primer la Font de la Verneda i tot seguit la Font d'en Verges.

Quasi allà mateix trobem l'entrada del túnel.

Ens instal·lem les llums frontals, del tot imprescindible per la foscor del túnel i comencem a travessar-lo.

Degut a les darreres pluges, el túnel esta mig inundat i això pot representar un greu problema si ens mullem els peus.

Tot i així, vigilant on poso els peus, aconsegueixo travessar tot el recorregut sense mullar-me els peus.

Altres companys, s'estimen més passar per fora la segona meitat del túnel, ja que té una via de sortida a partir del sector en què es comença a complicar per l inundació.

Un cop fora seguim la marxa.

Trobem la tercera fons de subministrament, la Font d'en Cassanyes.

A partir d'aquí, el corriol s'enfila per una Fageda espectacular fins arribar al coll d'en Verderol.

Arribem a una clariana que ens Informa de que entrem a la reserva de la Maçana.

Seguim el corriol que surt a la dreta cap a la Fageda de Coloma tes, famosa a tot France.

Podem veure darrera nostre el magestuos Puig Neulos, impressionant.

Tot seguit arribem al cim del Puig Rodon, on aprofitem per dinar.

Ho fem al refugi del Corral del Porc, una antiga construcció de pedra, amb un entorn planer i amb ombre ben adient per aturar-nos.

Un cop recuperats i dinats, decidim pujar a la torre de la Massana.

Amb un quart d'hora i arribem.. Ha valgut la pena de fer-ho.

Aquesta torre, situada a 800 metres d'altitud, fou construïda el segle XIII, quant el país estava governat per Jacques II de Majorque, per això te nom català de Torre de Perabona.

Les vistes des de aquest punt son esplèndides.

El Pirineus, la plana del Rosselló, Argelers, Perpignan, Coll lliure... Fantàstic.

Anem per tornar.

Desfem el camí fins el Coll de la plaça d'Armes, on agafem el corriol que baixa fins el Roc del Corb.

Seguim la pista que va baixant fins que ens desviem a la dreta per un corriol que baixa més directe, travessant la pista en diferents punts, fins arribar a l'explanada de la torre d'alta tensió.

Abaix veiem Rimbau.

La baixada es va fent cada cop més feixude... Sort que hem pujat per l'altre cantó.

Ja soms abaix, on creuem el Ravener i acte seguit arribem a Rimbau.

Una ruta preciosa que ens ha sorprès per les seves grans vistes i la bellesa de les seves fagedes. A part de la guinda: el túnel.

El recorregut ha tingut un temps real en moviment de 5 hores i 36 minuts.

La pujada acumulada ha sigut en torn a 850 metres.

Salud i bones excursions

Le Rimbau

Punt de sortida de l'excursió. Petit veinat del terme municipal de Coll Lliure, a uns 5 quilometres en línea recta.

PictographPicnic Altitude 572 ft
Photo ofEl riuet el Revener que anem seguint pel coll d'en Jaumet Photo ofEl riuet el Revener que anem seguint pel coll d'en Jaumet Photo ofEl riuet el Revener que anem seguint pel coll d'en Jaumet

El riuet el Revener que anem seguint pel coll d'en Jaumet

PictographRiver Altitude 746 ft
Photo ofEl Revener que anem seguint pel port Photo ofEl Revener que anem seguint pel port Photo ofEl Revener que anem seguint pel port

El Revener que anem seguint pel port

El Coll d'en Jaumet es de bon fer

PictographInformation point Altitude 1,207 ft

Al fons podem veure ja el mar

Photo ofColl de Vallauria agafan el GR10 Frances Photo ofColl de Vallauria agafan el GR10 Frances Photo ofColl de Vallauria agafan el GR10 Frances

Coll de Vallauria agafan el GR10 Frances

Cap a la dreta

PictographInformation point Altitude 1,538 ft

Vistas del Madeloc

Photo ofAra cap el Cami de l'aigua, a la dreta Photo ofAra cap el Cami de l'aigua, a la dreta Photo ofAra cap el Cami de l'aigua, a la dreta

Ara cap el Cami de l'aigua, a la dreta

PictographTree Altitude 1,992 ft

uns boscos fantastics

Font de la Verneda

Fonts d'en Verges

Seguim amb vistes esplendides a lafont d'en Verges

El Tunel

PictographMine Altitude 2,189 ft

PictographMine Altitude 2,180 ft

El Tunel de Rimbau

Cap el Coll de Verderol

Photo ofComencem a puar el Coll de Verderol Photo ofComencem a puar el Coll de Verderol Photo ofComencem a puar el Coll de Verderol

Comencem a puar el Coll de Verderol

PictographWilderness hut Altitude 2,285 ft

Refugi a Puig Rodon

PictographWilderness hut Altitude 2,292 ft

El refugi la cor del porc

PictographPicnic Altitude 2,295 ft

aprofitan per dinar

Photo ofRefugi 'La Cor del Porc' a Puig Rodon Photo ofRefugi 'La Cor del Porc' a Puig Rodon Photo ofRefugi 'La Cor del Porc' a Puig Rodon

Refugi 'La Cor del Porc' a Puig Rodon

Plaça d'Armes

Cap a laTorre de la MASSANA

Cami de la Torre

Photo ofPel cami les vistes son esplendides Photo ofPel cami les vistes son esplendides Photo ofPel cami les vistes son esplendides

Pel cami les vistes son esplendides

PictographCastle Altitude 2,606 ft

Torre de la Massana

PictographCastle Altitude 2,628 ft
Photo ofTorre de la Massanas o Torre de Perabona Photo ofTorre de la Massanas o Torre de Perabona Photo ofTorre de la Massanas o Torre de Perabona

Torre de la Massanas o Torre de Perabona

Perabona amb referencia ala bona qualitat de la pedra en la construccióp

Imatges de la torre

Vista del Puig Neulos

Torre de la Massana

Photo ofAra a l'esquerra , tornem a ser a Plaça d'Armas Photo ofAra a l'esquerra , tornem a ser a Plaça d'Armas Photo ofAra a l'esquerra , tornem a ser a Plaça d'Armas

Ara a l'esquerra , tornem a ser a Plaça d'Armas

Anem baixant cap el Roc del Corb

Direcció a le Rimbau

Anem prenent un corriol que travesa el cami sovint

Ja podem veure le Rimbau

PictographGeocache Altitude 1,361 ft

Roc del Corb

PictographMountain pass Altitude 807 ft

Ultim tram

Rimbau i el seu riuet Ravener

• peproser May 2, 2019

Bonica ruta per fer preferentment a la primavera o tardor
    Bon relat!

• Photo of Josep del Rio Garriga
    Josep del Rio Garriga May 2, 2019

Gràcies Josep!

• Photo of AGUSTI GRAU
    AGUSTI GRAU Jun 7, 2022

Magnífica ruta i molt ben explicada. Cap dificultat. He afegit la pujada a Madeloc des del coll de Vallauria, i també (imperdible) la pujada al cim des del coll de Verderol

• Photo of Josep del Rio Garriga
    Josep del Rio Garriga Jun 7, 2022

Jo vaig trobar aquesta ruta molt agraïda i de bon fer.
    Gràcies per la teva valoració.