El Real del Mascún

November 15, 2011
November 2011

near Rodellar, Aragón (España)

El sender s'inicia al poble de Rodellar. Des de l'aparcament de l'entrada es pren un camí cap al poble. Des d'aquí, es parteix en direcció Nord descendint cap al riu Mascún. En arribar al llit del riu s'ha de creuar en diverses ocasions remuntant el llit fins a la surgència i el creuament amb el barranc del Andrebod. A continuació, es puja per aquest barranc fins arribar al dolmen de Llosa Mora, per després continuar el camí fins arribar a una àmplia pista, que s'agafa en direcció Est, arribant al poble abandonat de Otín. Un cop recorreguts els dos barris del poble, cal seguir el camí en direcció sud, passant pel Cajigar i la Ciutadella, descendint després en còmodes llaçades, de nou al riu Mascún, per creuar-lo a continuació diverses voltes. Finalment, es baixa pel llit fins a trobar de nou la surgència, i retornar a Rodellar pel mateix camí que s'ha seguit per sortir-ne a l'inici de l'itinerari.

Aquest itinerari permet conèixer el mític barranc de Mascún, tant des del llit, endinsant-se per camins tradicionals fins a la surgència (font) del Mascún, com des de dalt, amb espectaculars vistes aèries de les agulles, finestres i altres capritxoses formes esculpida a la roca calcària . Al seu torn, endinsa el visitant en la cultura megalítica, representada per un dels dòlmens més ben conservats i més representatius del Parc Natural, Llosa Mora. També permet rememorar la vida tradicional al poble abandonat de Otín i contemplar un espectacular bosc madur de roures xicotets.