El Punxó (100 cim)

7 hours
November 8, 2022
October 2022

near Riutès, Occitanie (France)

Itinerari circular que, des d'una de les portes d'entrada al massís del Carlit, situada gairebé al final de l'estreta carretera asfaltada que va d'Enveitg fins a Bena, permet ascendir El Punxó, darrera elevació occidental de la carena que es despenja del Carlit, passant pels pics de Collroig, sobre les valls que dibuixa el riu Querol al desguassar de l'estany de Lanós

Dificultat tècnica: Pràcticament nul·la, ja que no haurem de fer ús de les mans en cap moment, tota l'estona es tracta de caminar, però hem de tenir en compte que, de pujada, un cop deixem enrere la pista i les roderes sobre els prats que acaben al tancat pel bestiar que trobem sobre la cota 2230, qualsevol referència de sender o corriol desapareix (veurem unes escadusseres marques de pintura blava, que no serveixen per res), per tant, hem de fixar la vista en unes roques que veiem a l'esquerra de la carena que tenim de front i dirigir-nos cap a elles travessant per on ens plagui els camps herbats amb mulleres que anem trobant. La primera part de la tornada és similar, fins que a l'alçada del Ras de Sàlit, més enllà del coll de l'Home Mort, al que no cal anar, entronquem amb el traçat del Tour del Carlit, que ja no deixarem

Dificultat física: Mitjana, pel desnivell i la distància a recórrer

Aparcament

Carretera

PictographRiver Altitude 6,361 ft

Creuar torrent

PictographRiver Altitude 7,566 ft

Creuem torrent

Deixem pista

El Punxó

Enllaç GR Carlit (Ras de Sàlit)

Grup de roques

Refugi del Solà del Cavaller

PictographWaterfall Altitude 6,557 ft

Salt d'aigua

Tanca (cabana Serrat del Freser)

Tancat bestiar

• Photo of pujantmuntanyes
    pujantmuntanyes Oct 13, 2023

Ruta llarga, però senzilla, tot I que vas sense senders en una bona part del recorregut. Esmentar que quan faltava un km per arribar, hem trobat un cartell avisant dels ramats a prop i els mastíns. Al cap de poca estona ens acostàvem al ramat i ens han vingut 3 mastins. Sense tenir-les totes, hem girat cua aparentant i hem hagut de fer més volta per deslliurar-nos-en.
    Gràcies per compartir!!!

• Photo of RosaMC
    RosaMC Oct 14, 2023

Gràcies pel comentari i la valoració. Quan hi vàrem anar nosaltres no hi havia cap ramat però caldrà tenir-ho molt en compte!