El Puig Neulós i el Castell de Requesens

Photo ofEl Puig Neulós i el Castell de Requesens Photo ofEl Puig Neulós i el Castell de Requesens Photo ofEl Puig Neulós i el Castell de Requesens

December 19, 2015
December 2015

•   4.3 1 review

near Requesens, Catalunya (España)

Ruta interessant que comença en el pont de l'Anyet, a nou-cents metres del Castell de Requesens.

Es reculen uns metres després del pont i, de seguida, es veu una drecera a la dreta que s'anirà enfilant per la Costa dels Pallers, un bosc amb exemplars excel·lents d'alzines sureres, fins al petit nucli de Requesens de d'on s'albira est enllà el formidable Castell de Requesens, últim punt d'aquest recorregut.

Es passeja per les ruïnes de Requesens gaudint dels camps i del misteri que acompanya en la solitud òrfena de les darreres cases del nucli. Requesens, un indret pràcticament abandonat.

Sortint de Requesens es troba una bifurcació; cal agafar la pista que puja per la dreta i que segueix un senyal que indica cap a "Catalunya nord". El camí puja sense pèrdua entre boscos de roures i de castanyers, i exemplars de vaques de l'Albera que peixen pacífiques i sorpreses per la nostra aparició enmig de la boira. La boira, aquest element innecessari, ens va acompanyar pràcticament en tota la ruta; cosa que va fer que no poguéssim gaudir-la com es mereix. Una llàstima.

El camí arriba a Coll Forcat i d'aquí cal agafar una de les dues dreceres que giren a la dreta (la de més a l'esquerra) i pujar entre arços i plantes antipàtiques fins al Coll Forcadell on la boira i l'aire comencen a ser agosarats amb nosaltres.

Des del Coll Forcadell anem seguint sempre al costat de tanques, tant de pedres com de filat, que ens van pujant, sense vistes per la boira, per Les Colladetes fins al Roc dels Tres Termes, un Roc immens que la boira no ens va deixar gaudir.

Des d'aquest Roc fins al cim, la pujada és molt més suau i afortunadament va desaparèixer la boira i vam poder gaudir d'una estoneta de sol i de vistes. Ara el camí puja pel Coll del Pou i va fent la carena fins al Puig Neulós, el primer cim del Pirineus amb més de mil metres si sortim de l'est. La boira ens va privar de gaudir del mar i de la plana empordanesa; però no va poder evitar que gaudíssim dels cimalts de la zona que, valents, treien els pics enmig de l'espessor: el Canigó, el Bassegoda, el Puig de les Bruixes i el Comanegra es podien fotografiar confiats enmig de l'adversitat meteorològica.

A partir d'ara, es baixa sempre en direcció sud-est pel Pla i el refugi de la Tanyareda, el Puig Pregon, el Puig Atalaiador, el Coll del Faig, el Collet del Vent fins al Coll del Castell. Poc abans d'aquest coll es pot veure una Plaça Carbonera i un Forn de Calç. La baixada, entre la boira espessa, és pràcticament a l'atzar (sense el gps encara estaríem fent voltes per les fagedes), tot i que no ens va evitar de gaudir i de captivar-nos per la majestuositat dels fajos, uns exemplars gegantins.

Des del Coll del Castell ja es veu a prop el Castell de Requesens i una drecera a la dreta indica el caminoi que ens hi ha de portar. S'arriba al Castell, un castell enorme, solemne, molt ben cuidat... un plaer històric que cal visitar amb molt de temps.

Del final del Castell es baixa per dreceres sense pèrdua fins a un mas gran i abandonat: el Corral Nou. A partir del Corral Nou s'agafa la pista que mig quilòmetre enllà porta fins als cotxes i al final del recorregut.

La boira no ens va deixar gaudir de les vistes però sí que ens va fer omplir de misteri les nostres ments perverses. Els Senyderistes iLusos us convidem a fer-la i a riure, com sempre, en la pau i la quietud d'aquestes muntanyes.

AMUNT QUE FA BAIXADA!!!

PictographTree Altitude 1,323 ft

Costa dels Pallers.

PictographRuins Altitude 1,636 ft

Requesens (i).

Mare de Déu de Requesens.

PictographRuins Altitude 1,655 ft

Requesens (ii).

Camí de Coll Forcat.

Photo ofDe la Font de la Verneda a Coll Forcat. Photo ofDe la Font de la Verneda a Coll Forcat. Photo ofDe la Font de la Verneda a Coll Forcat.

De la Font de la Verneda a Coll Forcat.

Photo ofColl Forcat (de Coll Forcat a Coll Forcadell per França). Photo ofColl Forcat (de Coll Forcat a Coll Forcadell per França). Photo ofColl Forcat (de Coll Forcat a Coll Forcadell per França).

Coll Forcat (de Coll Forcat a Coll Forcadell per França).

Coll Forcadell i les Colladetes.

Roc dels Tres Termes.

Coll del Pou.

Photo ofPastures i vistes del Canigó a prop del Puig Neulós. Photo ofPastures i vistes del Canigó a prop del Puig Neulós. Photo ofPastures i vistes del Canigó a prop del Puig Neulós.

Pastures i vistes del Canigó a prop del Puig Neulós.

El Puig Neulós (1.257,1 m).

Photo ofPuig Neulós: punt geodèsic 308073001. Photo ofPuig Neulós: punt geodèsic 308073001. Photo ofPuig Neulós: punt geodèsic 308073001.

Puig Neulós: punt geodèsic 308073001.

PictographWilderness hut Altitude 3,394 ft

Refugi de la Tanyareda.

Baixant de Puig Pregon.

Coll del Faig i descens.

PictographTree Altitude 2,814 ft
Photo ofBaixada del Coll del Faig al Collet del Vent. Photo ofBaixada del Coll del Faig al Collet del Vent. Photo ofBaixada del Coll del Faig al Collet del Vent.

Baixada del Coll del Faig al Collet del Vent.

Photo ofPlaça Carbonera de la Serra de l'Albera. Photo ofPlaça Carbonera de la Serra de l'Albera. Photo ofPlaça Carbonera de la Serra de l'Albera.

Plaça Carbonera de la Serra de l'Albera.

PictographMountain hut Altitude 1,556 ft

Forn de calç.

Coll del Castell.

PictographCastle Altitude 1,587 ft

Castell de Requesens (i).

PictographCastle Altitude 1,581 ft

Castell de Requesens i fi de ruta.

• Photo of Sagitari
    Sagitari Nov 5, 2018

En arribar a la collada a França el camí a seguir es perd i caminas per orientació fins la carena, després del Puig Neulos el camí és segueix bé fins el coll del Faig on no es veu per on anar per trobar el camí de baixada, i també amb gps en mà és de travessa per bosc fins trobar camí. La resta correcte per camins amb gps ja que no hi han marques. Fins aprop de Recasens.
    El paisatge i les vistes espectaculars.