El Puig d'en Cama pel Camí del Rec (Baix Camp)

Photo ofEl Puig d'en Cama pel Camí del Rec (Baix Camp) Photo ofEl Puig d'en Cama pel Camí del Rec (Baix Camp) Photo ofEl Puig d'en Cama pel Camí del Rec (Baix Camp)

January 6, 2023
January 2023

near La Selva del Camp, Catalunya (España)

Ruta circular des de la Selva del Camp que puja al Puig d'en Cama pel Camí del Rec i l'obaga de la serra per baixar després per l'ermita de Sant Pere del Puig i la banda solana del barranc de la Coma. Punt de sortida: final de l'avinguda Martin Luther King, a la rotonda davant l'hotel.

Pugem pel carrer dels Molins seguint les indicacions del Camí del Rec. Anem seguint les marques blanques i vermelles del GR65.5, camí de Sant Jaume i les marques blanques i verdes del sender local SLC155 que puja a l'ermita de Sant Pere del Puig pel camí Vell.

PictographIntersection Altitude 873 ft

Deixem la pista cimentada i el sender SLC155 per agafar a la dreta el Camí del Rec, que ressegueix l'antiga canalització d'abastiment d'aigües a la Selva del Camp. Veiem a les balises blanques i verdes també les marques blanques i vermelles del GR65.5.

PictographIntersection Altitude 915 ft

Deixem el GR65.5

El GR65.5 baixa per una pista, creua la carretera TP-7013 i s'enfila pel Camí d'en Grau en direcció a l'Albiol. Nosaltres seguim recte, planejant, per la vora de l'antic Rec de la Vila. Anem trobant alguns panells informatius sobre flora i fauna.

PictographFountain Altitude 948 ft

Podem trobar la font dels Gossos baixant unes escales a la dreta, a tocar de la carretera TP-7013 de la Selva del Camp a Vilaplana.

PictographBridge Altitude 935 ft

El Pont Alt

Magnífica construcció medieval, l'element més important de l'aqüeducte del Rec de la Vila, que salva la riera de la Selva.

PictographBridge Altitude 925 ft

Que travessa la riera de la Selva del Camp.

La Resclosa i el Pontet

A la Resclosa es recull encara actualment l'aigua que baixa per la riera procedent de la Font Major de l'Albiol i altres barrancs, i es canalitza cap el poble per una canonada que segueix el Camí del Rec.

PictographIntersection Altitude 961 ft

Camí dels Banyadors

Aquí deixem el Camí del Rec, que continua planer durant 1,7km més remuntant la riera i travessa unes espectaculars passarel·les de fusta. Nosaltres girem a l'esquerra i agafem l'ampla pista que puja decidida per l'obaga de la serra, és el camí dels Banyadors. Hi ha trams cimentats. Anirem trobant alguns masos a dreta i esquerra.

Deixem a la dreta la pista de servei de les torres elèctriques d'alta tensió. Per ella podríem baixar a la carretera TP-7013 de Vilaplana a prop del mas de Serra i el coll de la Batalla.

Gir a l'esquerra

Deixem la pista principal que acaba en un mas per una pista en desús a l'esquerra amb un vell indicador de fusta: Puig d'en Cama - Ermita.

Bifurcació. Si agaféssim el camí ample de l'esquerra, arribaríem suaument a la carena de la serra i podríem baixar fàcilment a l'ermita de Sant Pere del Puig. Com que nosaltres volem pujar al Puig d'en Cama, agafem el corriol de la dreta que puja fort, és estret i a estones brut.

Hem deixat enrere l'obaga. Som al tallafocs-camí de carena que va entre l'ermita de Sant Pere del Puig i el Puig d'en Cama. Girem a la dreta tot pujant. La panoràmica és ampla sobre la solana, Reus, el Baix Camp i la costa.

Deixem la pista principal i girem a la dreta, tot pujant els últims metres.

Desapareguda la caseta de guaita d'incendis que durant anys va caracteritzar aquest cim, només queda el vell vèrtex geodèsic. La panoràmica de 360º és magnífica: al nord les antenes de la Mussara i les Muntanyes de Prades, al sud el Baix Camp i la costa del golf de Sant Jordi.

A poca distància del cim, entre les alzines, trobem aquesta antiga estructura de recollida de neu per produir gel. Sobta la seva fondària. Seguim una estona el corriol en direcció oest.

Som a la pista principal. Cap a la dreta baixaríem a Almoster, Castellvell i al GR172 de Reus a Prades. Per tornar a la Selva, anem a l'esquerra, remuntant una mica.

Per l'esquerra se'ns ajunta la pista de les torres que vam seguir a la pujada.

Des d'aquí podríem baixar directes a la Selva del Camp pel Camí Vell, marcat com a SLC155. Nosaltres optem per la pista cimentada que és més còmoda i té més bones panoràmiques.

Panoràmica

Taula d'orientació

SLC 156

Deixem la pista principal, que a partir d'ara baixa fort entre xalets amb gossos escandalosos i girem a la dreta pel SLC156 que s'endinsa al barranc de la Coma, més tranquil. El pal indicador de l'ajuntament és gairebé il·legible.

PictographIntersection Altitude 812 ft

Camí d'Almoster

Pista ampla cimentada per on passa el camí de la Selva del Camp a Almoster. Girem a l'esquerra per tornar al poble tot passant a la vora de l'institut Joan Puig i Ferreter.