El Puig de Bestracà. Els cent cims.

Photo ofEl Puig de Bestracà. Els cent cims. Photo ofEl Puig de Bestracà. Els cent cims. Photo ofEl Puig de Bestracà. Els cent cims.

April 24, 2022
April 2022

near Oix, Catalunya (España)

El Puig de Bestrecà es troba al municipi de Camprodon, a la comarca del Ripollès tot i que geogràficament és part de l' Alta Garrotxa .
És fàcilment accesible a partir de la carretera que uneix Beget i Oix.
Al cim hi trobarem un vèrtex geodèsic.
Té una altura sobre el nivell del mar de 1.056 metres.

Tot i no ser una de les montanyes més altas del seu entorn, es pot disfrutar d'unes vistes a 360 graus fantásticas, sobre tot si hi pujeu un dia de atmosfera neta com nosaltres hem tingut avui.
El punt de sortida ha sigut a tocar el antic mas Pairer, que segueix conservant l'esplendor i la clase del seus millors temps.

Agafem un camí en lleugera pujada, direcció nord, es el Coll de Bastracà que ens durà primer al mas del mateix nom i a tocar l'ermita de Sant Andreu de Bertracà, perfectament restaurada i que avui hem pogut veure-la de dins .
Un dels restauradors ens ha pogut obrir la porta i així hem pogut gaudir d'una visita més complerta.
Deixem l'ermita i anem a buscar un camí per pujar per la vesant. Nord.
Una vegada passada la font del mateix nom, comencem a enfilarnos de valent, per arribar a la cim on podem trobar les restes del Castell de Sant Julia.
Aquí, a una petita zona planera, asoleiada i amb unes vistes esplèndides, aprofitem per menjar una mica i gaudir una estona de tan bell indret.
Al cap d'una estona anem per tornar...
Seguim tant com podem carena fins que prendrem un petit sender que surt per la banda nord i que girant cap a l'est i al sud, va baixant fins portar-nos de nou fins l'ermita de Sant Andreu i a continuació al mas Pairer, donant per acabada aquesta sortida.
Una zona de gran bellesa i amb una dificultat ben raonable que ens ha permès disfrutar d'aquest dia.

Punt de sortida

Drets

Lloc religiós

St Andreu de Bestreca

St.Andreu

Lloc religiós

Coll de la Portella de

A dalt dej Bastracà

Photo ofRestes de Castell i capella de Sant Julià Photo ofRestes de Castell i capella de Sant Julià Photo ofRestes de Castell i capella de Sant Julià

Restes de Castell i capella de Sant Julià

Collada

St.Andreu de Bastracà

Panoramica

• bobcat4 Jul 20, 2022

Hasta la iglesia de Sant Andreu muy bien indicado todo.a partir de ahí buscate la vida,no hay indicadores,pa mi que nos los ponen por si te rompes una pierna,te caes por el precipicio o te matas,así ellos no se hacen responsables.Dos horas recorriendo la montana y nos tuvimos que ir sin ver ni la fuente ,el castillo ,la ermita de Sant Julia ,el Puig de bestraca puede que esté,pues nosotros no lo vimos,un poco más y nos tienen que sacar con helicóptero.

Josep del Rio Garriga Jul 20, 2022

Sento que no puguesiu seguir bé la ruta.
    La veritat és que estaba una mica embolicat..però seguint el track semblaria que el tindria d'haver trobat.
    E

Josep del Rio Garriga Jul 20, 2022

En tot cas, gràcies per comentar-ho.

• bobcat4 Jul 20, 2022

No había marcas amarillas ni carteles,después de Sant Andreu había un cartel anunciando el camino para la ermita de Sant dejando la montaña a la izquierda y lleguemos a lo alto de la cresta,se veían vistas impresionantes,todo eso si saben si íbamos bien encaminados,vimos unos círculos rojos que después me he enterado que había que seguirlos,(los círculos rojos tanto las cruces rojas parecía que te dijeran que por ahí no es),pase yo delante para ver el recorrido por la cresta,parecía bastante peligroso ya que no tenías el acantilado a la derecha,ahora lo tenías a derecha y a el Google mapas,y me indicaba que me había desviado mucho a la derecha del recorrido,decidimos bajar a probar por el recorrido del Google mapas,pa bajar por ahí sin senderos muy mal pa matarse y el recorrido del navegador nada,aburridos nos fuimos gracias por contestar.

Josep del Rio Garriga Jul 20, 2022

Creo que la precisión GPS del móvil no está muy bien, tendrás de calibrarlo.
    Yo utilizo una app llamada gos status y creo que funciona.tambien debes llevar el mapa con el mapa de la zona descargado, si no es así y no tienes buena cobertura, no gozarás de buena precisión.
    Wikiloc utiliza Google maps, tenlo en cuenta.
    En todo caso, eso que te ha pasado, mejor que haya sido en Bestreca y no en otra montanya más peligrosa..el Pedraforca por ejemplo!
    Vigila la calidad GPS del móvil.