El Puig Cornador ( 100 cims ) des de la Masia de Torrats (Alpens)

Photo ofEl Puig Cornador ( 100 cims ) des de la Masia de Torrats (Alpens) Photo ofEl Puig Cornador ( 100 cims ) des de la Masia de Torrats (Alpens) Photo ofEl Puig Cornador ( 100 cims ) des de la Masia de Torrats (Alpens)

September 26, 2021
September 2021

near Alpens, Catalunya (España)

Aquesta és una ruta molt agradable i agraïda per assolir el cim del Puig Cornador, a 1.229 metres d'altitud, i que forma part de la llista dels 100 cims de la FEEC.

Partim d'un petit aparcament, al voral de la carretera BP-4654, molt a prop del poble d'Alpens, just a l'entrada de la pista de terra que puja fins la masia de Torrats.

Així doncs, el primer que fem és pujar fins la masia de Torrats i just al darrera de la mateixa, hi trobem el corriol que seguirem molta estona en la nostra ruta de pujada.

Es tracta d'un preciós corriol que funciona o funcionava com a camí ramader; ara empedrat, ara no, ara puja, ara planeja, però sempre agradable de fer per l'entorn que el rodeja.

En una estona, passem just per sobre del Mas del Soler, on se'ns obren bones panoràmiques cap al Berguedà.

Ja som molt aprop del collet de les Bruixes, on girem a la dreta per prendre un preciós caminet carener que ja ens durà en poca estona fins al cim.

El cim del Puig Cornador, es troba en una petit promontori de gespa, que ens ofereix algunes vistes cap al sud, està coronat per un màstil d'on hi oneja una estelada.

Sortim del cim, en direcció nord-est, en un primer tram de forta baixada per corriols força trencats i on hem de baixar amb una mica de compte. De seguida arribem al Coll Tallat, en una cruïlla de molts camins, i punt on hem de seguir gairebé el menys evident, un estret corriol, altre cop ben bonic, que seguirà baixant, peròara amb menys força.

En una estona, la vegetació s'obre i entrem en una zona de roca, coneguda com les Saleres, i just al darrera, anem a petar a una pista, molt a prop de la masia de Puig-empí, que no arribem a veure, perquè tot seguit, girarem a la dreta per prendre un nou corriol per on arribarem en poca estona a la pista que ja seguirem fins al final de la ruta.

Aquesta pista seguirà força estona el curs del Rec de Matamosses, i un tram més avall, trobarem l'indret la Font de Matamosses, d'on en rajava aigua. I ja de seguida, trobarem el darrer punt destacat de la ruta, la curiosa Roca de Pena, una espectacular paret rocosa de formes ben capricioses.

Tot seguit, arribarem a la masia de Torrats i al punt final de la ruta.