Photo ofEl Pont de Vilomara. Pont Vell de Vilomara, Pont Foradat de les Arnaules, ruta per les Tines del Llobregat. Photo ofEl Pont de Vilomara. Pont Vell de Vilomara, Pont Foradat de les Arnaules, ruta per les Tines del Llobregat. Photo ofEl Pont de Vilomara. Pont Vell de Vilomara, Pont Foradat de les Arnaules, ruta per les Tines del Llobregat.

May 24, 2018
May 2018

near el Pont de Vilomara, Catalunya (España)

El Pont de Vilomara.
Comencem deixant el cotxe aparcat, al costat mateix del Pont Vell, travessem el pont i immediatament girem a l'esquerra seguint el camí pavimentat que va pujant a través de les cases, poc després de deixar l'última casa a mà esquerra, prendrem un corriol a mà dreta (no hi ha waypoint) que puja muntanya amunt, després descendeix suaument fins a trobar el Pont de les Arnaules, o Pont Foradat. El Pont de les Arnaules, és una curiositat natural del camí ral. Es tracta d'un pont natural de pedra, de fa 40 milions d'anys d'antiguitat, fruit de fenòmens geològics i climàtics. Assoleix 24 m de llarg per 1,8 m d'ample. S'alça uns 10 m sobre el barranc. El topònim de les Arnaules, prové d'una masia-hostal, avui desapareguda, que hi havia en direcció Manresa. L'any 1561 pertanyia al mas de la Culla.
La ruta és fàcil de seguir i no té cap dificultat especialment complicada, i permet gaudir d'alguns paisatges i racons del Llobregat, que tot i estar tan a prop no els coneixem prou bé, i també d'aquestes construccions tan curioses com són la diverses tines que hi han disseminades per la zona.
L'únic problema puntual a causa de les abundants pluges d'aquests últims dies, és que en creuar la Riera de Mura, per la zona de les Tines de les Solanes, baixava tanta quantitat d'aigua, que m'he hagut de descalçar per creuar la Riera.
Ruta gravada amb Garmin Oregon 700.
IBPindex=54

Els tres salts

• Photo of Miquel Llunatrèmol
    Miquel Llunatrèmol Jan 10, 2024

Tot perfecte. Una excursió molt maca e interessant. El Pont Foradat es increïble