El pont de l'Arcada

September 22, 2023
September 2023

near Olesa de Bonesvalls, Catalunya (España)

Itinerari fins al Pont de l'Arcada, un curiós pont de roca natural creat per l'erosió de l'aigua a la roca calcària. El camí és fresc i agradable, però cal evitar les hores de més calor a l'estiu. La ruta no presenta cap dificultat i és apta per nens.

L'excursió comença a la petita població d'Olesa de Bonesvalls (Alt Penedès), al final del carrer del Raval, direcció a Vallirana. Des d'aquest punt agafem el camí d'Olesa a Vallirana, una pista forestal que transcorre entre vinyes i ressegueix la Riera d'Olesa.

Cal seguir la riera i deixar els diferents camins que surten a dreta i esquerra. Passem per un forn de calç i les restes d'un pou. Després d'uns 3,5 km, arribem a la Roca de l'Heura, on ens endinsem al Fondo del Lledoner per la pista de la dreta. Ben aviat abandonem el Fondo del Lledoner i prenem un camí a l'esquerra, indicat amb un pal de fusta. Aquest sender s'enfila pel Fondo de l'Arcada i és força més estret i pedregós. Després de 500 m arribem al Pont de l'Arcada.

En aquesta zona també trobem diversos avencs, com el dels Esquirols o el dels Topògrafs.