Photo ofEl Pertús - Coll de Panissars - Puig del Priorat - Pla de les Bateries - Puig dels Pruners - Coll de la Manrella - Agullana Photo ofEl Pertús - Coll de Panissars - Puig del Priorat - Pla de les Bateries - Puig dels Pruners - Coll de la Manrella - Agullana Photo ofEl Pertús - Coll de Panissars - Puig del Priorat - Pla de les Bateries - Puig dels Pruners - Coll de la Manrella - Agullana

January 14, 2020
January 2020

near la Clusa d'Amunt, Occitanie (France)

Aparquem a Agullana, a la parada de bus, per agafar la Línia Regular Agullana-La Jonquera-El Pertús, per anar al punt d'inici.
Sortim del Pertús, per la carretera que porta al Fort de Bellaguarda. En un revolt agafem un corriol, que ens permet arribar per camí fins a la fortalesa. La voltem per la dreta i agafem un corriol amb marques grogues que ens porta al Coll de Panissars, on hi trobem un cementiri militar, una antiga torre de burots i les runes del Priorat de Santa Maria just al costat de la Fita transfronterera 567.
Pugem decididament per un corriol, fins al Puig Priorat (desdibuixat i sense vistes), on agafem camí cap a l'esquerra per anar a trobar una pista que seguirem durant una bona estona, (marques blanques i vermelles de GR), fins al Coll dels Pomers, Puig del Teixó (sense cap mena de vista), Coll del Teixó i Pla de les Bateries.
Passat el Pla de les Bateries, deixem la pista principal i les marques de GR, per agafar a l'esquerra una altre pista sense marques, que ens porta a un planell amb una barraca i la Fita 562, amb una placa de record als exiliats, on agafem un corriol a l'esquerra, que careneja per uns trams de bosc farcits de bloc de pedra immensos, amb miradors puntuals amb vistes sobre l'Albera i les Salines. Després de desestimar pujar al Puig Forcat ( sense vistes ) que ens queda a la dreta, arribem al Collet de la Balma i Fita 560, que precedeix el Puig dels Pruners, un mirador excel·lent sobre l'Albera, les Salines i l'Empordà. També s'entreveu molt al fons, el municipi de les Illes i mes a prop el Coll de la Manrella, cap on ens dirigim, amb una rapida baixada. Una vegada visitat el monument a l'exili, ens volíem dirigir fins al Coll de Llí, però ens trobem una tanca metàl·lica que ens barra el pas i ens fa desistir. Ens dirigirem cap a la Vajol. Agafem una pista amb marques grogues d'Itinerànnia, que surt paral·lela per baix de la carretera, que ens baixa fins al Mas d'en Quera. Trobem una cruïlla de Camins, deixem el que ens portaria directe a La Vajol i agafem el de la dreta fins a trobar la carretera de la Vajol al Coll de la Manrella,
a l'alçada del trencant de Les Salines, que resseguim a l'esquerra, i en poca estona arribem a La Vajol. Travessem el poble fins a la Font d' Avall, on agafem un camí (a estones pista), que mandrosament ens condueix al final de la jornada. En un moment donat ens trobem un ramat de vaques, que es manifesta al bell mig del camí, i que ens observen encuriosides, sense cap ànim d'apartar-se. Davant la seva persistència, en aquest punt, agafem una pista que surt a l'esquerra que ens permet després d'una petita marrada, retornar mes avall al camí que seguíem. Un cop retrobat, el seguim i en poca estona desemboca en una carretera enquitranada que porta a una finca forestal, que seguim en direcció a Agullana, on arribem en poca estona.

PictographCastle Altitude 1,335 ft

Castell Bellaguarda

Photo ofColl de Panissars - Cementiri Militar - Fita 569 Photo ofColl de Panissars - Cementiri Militar - Fita 569 Photo ofColl de Panissars - Cementiri Militar - Fita 569

Coll de Panissars - Cementiri Militar - Fita 569

PictographMonument Altitude 1,063 ft

Torre dels Burots - Fita 568

Fita 567 i runes Priorat Santa Maria de Panissars

Puig del Priorat

Coll del Priorat - Fita 565

Coll dels Pomers - Fita 564

Photo ofFita 562 - Placa exiliats - trencant esquerra Photo ofFita 562 - Placa exiliats - trencant esquerra Photo ofFita 562 - Placa exiliats - trencant esquerra