El Penyalba i el Monduber des de les Foies

Photo ofEl Penyalba i el Monduber des de les Foies Photo ofEl Penyalba i el Monduber des de les Foies Photo ofEl Penyalba i el Monduber des de les Foies

March 21, 2024
March 2024

near Barx, Valencia (España)

El Penyalba i el Monduber des de les Foies
ITINERARI:
Partint de la Font Nova en la urbanització les Foies de Simat, hem començat la pujada en ferm que ens portarà pel PR-CV 51 al cim de la Penyalba o Penya Migdia (772 m).
Des de el cim tornarem cap arrere i crestejant assolirem el camí que puja des de la Drova, per a continuar fins al segon cim del dia de hui, el majestuós Mondúber (843 m), un cim plagat d'antenes.
El descens des del pic el farem evitant la carretera, per senda la majoria del trajecte, que anirà portant-nos per mallades i passant llocs d'abundant vegetació de coscolls i llentiscles i algun pi cremat, per arribar de nou a la Font Nova, on tenim aparcats els cotxes.

LA RUTA:
En una boira immensa que no ens permetia una vista de més enllà de cent metres, ens vam aventurar a la ruta de dos dels cims més emblemàtics de la comarca saforenca, com són el Penyalba i el Mondúber.
L'esforç de pujada era compensat per la frescoreta que ens envoltava de la humitat de l'ambient. Seguint el PR-CV-51 ens vam encaramar pràcticament en trajecte vertical cap al cim del Penyalba. Pel camí vam contemplar alguns frares, testimonis de l'erosió de la roca calcària al llarg de milions i milions d'anys. En el cim del Penyalba vam firmar en el llibre-registre del Club Senderista de Tavernes de la Valldigna, guardat en una caseta metàl•lica.
Allí mateix vam aprofitar per a prendre un entrepà. Sense poder admirar les boniques vistes que la boira ens amagava, vam tornar sobre els nostres passos i vam continuar crestejant en direcció sud, seguint els senyals del PR i també uns punts rojos, que ens van servir de gran ajuda per a avançar.
Passarem el Puntal de la Font Nova, el Puntal de la Drova, i vam obviar anar a veure el Forat de la Drova, espectacle que reservem per a una altra ocasió. La humitat de l'ambient es condensava en els nostres cabells i la roba acumulava una capa de finíssimes gotetes d'aigua que de tant en tant ens tocava sacsar-nos per a llevar-nos-la de damunt, acabant mullats al final.
Assolirem el serral de les Bigues, i avançarem un bon tram per la carretera que puja des de la Drova, i continuarem per la senda que ens portava al cim del Mondúber. Soles poguérem contemplar les antenes envoltades de boira. Férem la baixada pel mateix camí que havíem pujat i un poquet abans d'arribar al Mirador de la Drova, vam trencar a la dreta per la senda. A mesura que anàvem perdent altura, la boira ens permetia allargar més la vista, arribant a albirar la platja, la marjal i el poble de Xeraco.
En el nostre camí trobarem algun pi cremat, i d'altres ben bonics que s'havien lliurat de les flames d'un incendi. Seguint el camí vam passar per la Font del Gos i més endavant aplegàrem a una pista ampla, per la que caminarem 500 m i vam arribar a la Font Nova on teníem aparcats els cotxes, completant una preciosa ruta circular, de la que no vam poder admirar cap paisatge, motiu que tenim per a tornar.
Completarem la ruta en el bar K Mariola de Barx, a on vam dinar un fenomenal "puxero" i ens atengueren estupendament.

==================================================================================================================================================================

ITINERARIO:
Partiendo de la Font Nueva en la urbanización Les Foies de Simat, hemos empezado la subida en firme que nos llevará por el PR-CV 51 a la cumbre del Penyalba o Peña Migdia (772 m).
Desde la cumbre volveremos hacia atrás y cresteando alcanzaremos el camino que sube desde la Drova, para continuar hasta la segunda cumbre del día de hoy, el majestuoso *Mondúber (843 m), una cima plagada de antenas.
El descenso desde el pico lo haremos evitando la carretera, por senda la mayoría del trayecto, que irá llevándonos por majadas y pasando lugares de abundante vegetación de coscojas y lentiscos y algún pino quemado, para llegar de nuevo en la Font Nova, donde tenemos aparcados los coches.

LA RUTA:
Con una niebla inmensa que no nos permitía una vista de más allá de cien metros, nos aventuramos a la ruta de dos de las cumbres más emblemáticas de la comarca saforenca, como son el Penyalba y el Mondúber.
El esfuerzo de subida era compensado por el frescor que nos rodeaba debida a la humedad del ambiente. Siguiendo el PR-CV-51 nos encaramamos prácticamente en trayecto vertical hacia la cumbre del Penyalba. Por el camino contemplamos algunos "frares", cerros testigos de la erosión de la roca calcárea a lo largo de millones y millones de años. En la cumbre del Penyalba firmamos en el libro-registro del Club Senderista de Tavernes de la Valldigna, guardado en una caja metálica en forma de casita.
Allí mismo aprovechamos para tomar un bocadillo. Sin poder admirar las bonitas vistas que la niebla nos escondía, volvimos sobre nuestros pasos y continuamos cresteando en dirección sur, siguiendo las señales del PR y también unos puntos rojos, que nos sirvieron de gran ayuda para avanzar.
Pasamos el Puntal de la Font Nova, el Puntal de la Drova, y obviamos ir a ver "el Forat de la Drova", espectáculo que reservamos para otra ocasión. La humedad del ambiente se condensaba en nuestros cabellos y la ropa acumulaba una capa de finísimas gotitas de agua que de vez en cuando nos tocaba sacudirnos para quitárnoslas de encima, acabando mojados al final.
Llegamos el collado de las Bigues, y avanzamos un buen tramo por la carretera que sube desde la Drova, y continuamos por la senda que nos llevaba a la cumbre del Mondúber. Solo pudimos contemplar las antenas rodeadas de niebla. Hicimos la bajada por el mismo camino que habíamos subido y un poquito antes de llegar al Mirador de la Drova, tiramos a la derecha por la senda. A medida que íbamos perdiendo altura, la niebla nos permitía alargar más la vista, llegando a divisar la playa, la marjal y el pueblo de Xeraco.
En nuestro camino encontramos algún pino quemado, y otros muy bonitos que se habían librado de las llamas de un incendio. Siguiendo el camino pasamos por la "Font del Gos"y más adelante llegamos a una pista ancha, por la que andamos 500 m y llegamos a la Font Nova, donde teníamos aparcados los coches, completando una preciosa ruta circular, de la que no pudimos admirar ningún paisaje, motivo que tenemos para volver.
Completamos la ruta tomando un un fenomenal "puchero" en el bar K Mariola de Barx, donde nos atendieron estupendamente.

Pujant de Les Foies al Penyalba o Penya Migdia.

Bordejant la casa per la dreta.

Pujant al Penyalba

Anem amunt!

PictographInformation point Altitude 2,073 ft

Ací tenim el PR-CV 151-VIII, que va cap a la Cova de les Mallaetes i la Font del Cirer.