Photo ofEl Negrell (100 cims FEEC) i el Tossal dels Tres Reis (100 cims essencial FEEC)(IBP=67) Photo ofEl Negrell (100 cims FEEC) i el Tossal dels Tres Reis (100 cims essencial FEEC)(IBP=67) Photo ofEl Negrell (100 cims FEEC) i el Tossal dels Tres Reis (100 cims essencial FEEC)(IBP=67)

November 13, 2021
November 2021

•   5 2 Reviews

near Fredes, Valencia (España)

Preciosa excursió d'ascensió als cims més occidentals del repte dels 100 cims de la FEEC. Estacionem a un aparcament habilitat al Mas de Ric de Fredes, al qual arribem per una pista forestal en molt bon esta que parteix de la població de Fredes (arribant al pobla a l'esquerra, no té pèrdua). Fem primer l'ascens al Negrell (vers l'est), que és més exigent, sobretot per la tornada per la carena, i ascendim en segon lloc al Tossal dels Tres Reis (vers l'oest), com a curt esforç final, tot passant entre l'un i l'altre per l'estacionament.
De les diverses opcions de track que hem trobat per ascendir al Negrell, fem una síntesi que ens du per la umbria de la cara nord, tot passant per refugi de Font Ferrera, i prenent a continuació la còmoda i suau pista forestal que ens durà directament al cim. Allà intuïm entre boires la majestuositat de les muntanyes i cingleres circumdants, incloses al Parc Natural de la Tinença de Benifassà, i reculem per la pista fins a 1,5kms, moment en què l'abandonem i seguim rectes tot enfilant la carena en direcció oest, cap al Tossal d'en Cervera (tercer cim amb què completarem l'excursió). En tot moment caminem per la carena o per la rodalia, intentant seguir un camí molt desdibuixat on a voltes trobem alguna que altra fita. Sempre cal tendir a seguir la carena, i en algun moment ens trobem completament rodejats de rocallam i bosc, sense una continuïtat evident. Saber que sempre que sigui possible cal recuperar la carena és la millor guia. Un cop assolim el Tossal d'en Cervera, al qual arribem després d'algun que altre pas de roca amb grimpada fàcil i poc exposada, i alguna rampa de força pendent, enfilem el camí de baixa cap a l'est, que segueix la tònica de la poca senyalització, i que progressa en pendent moderat a fort per a tornar de nou a la pista per la qual havíem iniciat la ruta cap al Negrell. Un cop tornat a l'aparcament on teneim el cotxe, seguim endavant, passant pel Mas del Ric, i ascendim en sentit antihorari al Tossal dels Tres Reis, tot girant cap el nord seguint les fites per entre un clar de bosc. En 1.5km assolim el cim, ens fem les preceptives fotos posant una part del cos a cadascun dels tres regnes, i prenem la pista forestal que parteix del cim mateix cap a l'oest. Abandonem en 300m la pista, tot dibuixant un gir vers l'esquerra del 180º, seguint les fites que ens duran, en una baixada força pronunciada i relliscosa (es tracta d'un petit torrent) de nou a l'aparcament.

[NOTA: Per a la graduació de la dificultat de les rutes utilitzo l'IBP Index per a senderisme (https://www.ibpindex.com/index.php/es/). Les dificultats que reporto corresponen a persones de preparació física mitjana]

PictographMountain hut Altitude 3,965 ft

PictographRuins Altitude 4,068 ft

• Photo of Jonathan Lafuente
    Jonathan Lafuente May 26, 2022

Ruteta matinera feta amb alguna modificació☺️ sumem un parell de cims mes💪 gracies per compartirla ☺️

• Photo of nandomoneda
    nandomoneda Feb 18, 2024

Mi ruta fue algo modificada pero gracias por tu publicación ya que me fue de gran ayuda.....saludos