El Montau i Puig de la Mola (Garraf) des de Olesa de Bonesvalls

Photo ofEl Montau i Puig de la Mola (Garraf) des de Olesa de Bonesvalls Photo ofEl Montau i Puig de la Mola (Garraf) des de Olesa de Bonesvalls Photo ofEl Montau i Puig de la Mola (Garraf) des de Olesa de Bonesvalls

April 23, 2017
April 2017

near El Hospital, Catalunya (España)

Ruta per fer un parell més de cims de la llista dels 100 cims de la FEEC. La ruta es enganyosa, doncs et penses que la poca alçada dels cims al Garraf, serà bufar i fer ampolles.

El primer tram, fins pujar al Montau, es un recorregut, per a mi, sense cap interès. Tot per pista, en ocasions ben costeruda, amb trams asfaltats, transitada per motoristes i ciclistes, i discorrent entre torres d’alta tensió, amb el seu. brunzit molest i inquietant. L’escenari que menys m’agrada trobar a la muntanya. I al arribar a dalt, un vertex trancat, coronat amb una creu, al costat de la transitada pista, davant d’una torre de comunicació i al costat d’un vell dipòsit. Vaja! el cim mes lleig que he fet.

Amb ganes de marxar, enfilem les pistes de baixada. Pistes amples, amb trams també amb forta pendent, i amb el terreny molt pedregós i ple de graveta, S’ha d’anar en compte al caminar, per que es molt fàcil patinar i fer una “culada”. Baixant, ens acompanya el soroll de las canteres que anem vorejant.

Tota canvia al creuar la carretera i la riera de Begues. Ara ens endinsem pel bosc, tranquil, pel sender GR 92.3 ben marcat, e indicant sovint el camí cap el puig de la Mola. Anem pujant fermament pel bosc, fins que es va obrint el paisatge. Al fons veiem la Morella. Anem caminant tranquils fins la pista que ja ens dur al Puig de la Mola. De lluny, ja podem veure la torre de guaita que corona el cim i el toterreny del guarda forestal.

Fet el cim, baixem per un sender indicat cap a Olesa de Bonesvalls. El sender es agradable, Anem per les pistes i senders del GR 5, sense pèrdua. Pel camí, trobem l’espectacular avenc de l’Esquerrà. Finalment, anar fent fins a Olesa.

La ruta es enganyosa, perquè no es tota de caminar agradable, no es curta i el desnivell acumulat resulta apreciable. Però, al final, dos cims més fets!.

*** Track gravat amb Garmin eTrek 30. Indexibp 81***

Avenc d'Esquerrà

Arroyo

Corral dels Casals (Ruïnes)