Photo ofEl Matagalls des de Collformic, pujant pel GR5.2, baixant per la Font del Matagalls, la Font dels Bisbes i el Turó d'en Bessa Photo ofEl Matagalls des de Collformic, pujant pel GR5.2, baixant per la Font del Matagalls, la Font dels Bisbes i el Turó d'en Bessa Photo ofEl Matagalls des de Collformic, pujant pel GR5.2, baixant per la Font del Matagalls, la Font dels Bisbes i el Turó d'en Bessa

6 mi
January 21, 2024
January 2024

near El Brull, Catalunya (España)

Aquesta és una variant de la mítica pujada al cim del Matagalls, a 1.697 metres d'altitud des de Collformic. Dic variant de la pujada, quan hauria de dir més concretament, variant de la baixada, ja que l'ascens el farem seguint el clàssic recorregut que ressegueix el camí marcat pel GR 5.2

Aprofitant una bona enfarinada de les parts altes dels cims del Montseny el dia anterior, ens varem plantar ben d'hora a l'aparcament de Collformic per emprendre el camí que va de Collformic a Matagalls. Aquest es podria dividir en trams, un primer de força dur, remuntant per la Carena dels Roures de Sant Andreu fins a trobar més amunt la pista de Sant Segimon, a partir d'aquí la pujada suavitza força i fins i tot es fa planera fins passar pel Pla de la Barraca, punt on emprenem el tram de pujada més dur del dia, que ens deixarà just sota el Turó Gros, i des d'aquí planejarem tot passant pel Collet de l'Estanyol i el Coll de Llops, punt on emprenem el darrer ascens, curt però intens abans d'arribar al darrer llom que ens deixa al cim del Matagalls, a 1.697 metres d'altitud, i on trobem la seva mítica creu i les seves esplendides vistes a 360º.

Baixem del cim derivant una mica al nord oest, en direcció a Sant Segimon, però més avall, haurem d'estar atents en un collet per torçar a l'esquerra i davallar fins el torrent on trobem la fantàstica Font del Matagalls, on podem parar i arreserar-nos una estona si s'escau. Deixem la font per un bonic senderet que ens porta fins el Coll de la Font i des d'aquí, fem una mica de marrada per un dissimulat corriol que ens porta fins el Collet de les Eugues. Aquí, reculem una mica i busquem el millor pas per davallar fins el Torrent dels Rentadors, on hi trobem la Font dels Bisbes.

Deixem enrere la font i el Torrent, resseguint-lo per un corriol que en transcorre paral·lelament per la banda esquerra i que finalment ens duu fins el Pla de la Barraca, punt on enllacem cap al sender que es dirigeix cap al Turó d'en Bessa, el qual coronem en un petit darrer esforç. Des del capdamunt del turó, amb la seva barraca de pedra, prenem la pista que hi arriba i que ens porta davallant de seguida fins la pista de Sant Segimon, que ara seguirem fins a trobar el camí de pujada, que un cop trobat, ja seguirem fins el punt final de la ruta.