El Lloar - Grau del Pi - Damunt Roca - GR 171 - Font de Minfami - El Lloar

Photo ofEl Lloar - Grau del Pi - Damunt Roca - GR 171 - Font de Minfami - El Lloar Photo ofEl Lloar - Grau del Pi - Damunt Roca - GR 171 - Font de Minfami - El Lloar Photo ofEl Lloar - Grau del Pi - Damunt Roca - GR 171 - Font de Minfami - El Lloar

June 8, 2023
June 2023

near Lloá, Catalunya (España)

Deixem el cotxe al costat del Celler de Pedro Torres.
Agafem la pista que va cap al Coll de les Bassetes. Prenem el camí de la dreta, el Camí dels Caragols. És una pista que va resseguint el peu de la muntanya. Arriba un moment, a la partida dels Caragols, que es converteix en un corriol. Trobem un pi caigut amb una indicació de Grau del Pi, a l'esquerra.
Pugem i a mesura que ens acostem al peu de l'espadat trobem una barraca, un pou i, quasi al capdamunt, un forn de calç. El camí puja dret però és de bon fer.
Som quasi al peu de l'espadat i el camí gira a la dreta fins a arribar dalt de la feixa. Molt bones vistes. Tombem a l'esquerra, resseguint la feixa. És un pas una mica aeri, per la part esquerra. Trobem una cadena en un pas potser més complicat, però fàcil de passar. I arribem al Grau del Pi, petita fenedura entre les roques que , tot grimpant, ens permet accedir a la part superior, també indicada.
Ara anem per Damunt Roca, a la nostra dreta, pel costat del cingle, fins a trobar una antena i des d'on ja veiem la pista que hem d'anar a trobar. Tot fàcil.
GR 171.
Ara ja només ens cal anar seguint la pista del GR, tot de baixada, fins al Coll del Nen, iu seguint pel Camí dels Abellars fins al Coll de les Malvasies i la partida de Los Comuns.
La propera cruïlla ens mena a la Font de Minfami, tot passant pels Pous del Llebreta i de l'Anton. Aquesta font està tota restaurada amb molt de ciment. Té un parell de taules amb bancs de mida descompensada.
Retornem per la pista fins a la cruïlla que hem deixat. Trobem a l'esquerra un camí qe nes portarà al Coll de les Basses i que hem de seguir.
Aquest camí té la seva gràcia. Passa pels Rogerals (terreny d'arenisca de color vermellós) amb les seves curioses formes a la roca. El camí de baixada és molt bonic. Mig empedrat i mig rogenc, amb vistes a moltes roques amb formes curioses. Destaca una amb forma de cap amb un gran nas.
Arribem finalment al Coll de les Bassetes i d'aquí al cotxe hi ha un pas de pardal.