El llac de Font Viva

August 23, 2020

near Porté-Puymorens, Occitanie (France)

Caminada tranquil·la i fàcil a tocar de la Serralada del Carlit.

La ruta comença a la zona de pícnic que hi ha al Llac de Passet (Porté-Puymorens). Se segueix la carretera principal en direcció a Porté (el llac queda a l'esquerra) fins a un aparcament que hi ha un centenar de metres després de la zona de Tirolines.

En aquest punt, a la dreta entra una drecera assenyalada per uns rètols enormes. No hi ha cap pèrdua. S'agafa aquesta drecera i, de seguida, en l'única bifurcació que hi ha, cal seguir el sender de la dreta i sense pèrdua i seguint els senyals grocs (n'hi ha poquíssims) s'arriba al llac de la Font Viva.

El llac és un indret preciós per reposar, menjar, gaudir, respirar... viure. Es voreja l'estany pel sender imperdible del nord del llac i s'agafa l'única drecera de baixada que es troba, anant cap a sud-est i que travessa el riu Carol. A partir d'aquí, se segueix el sender dels Enginyers (marcat amb senyals grocs, molts més que a la pujada), s'arriba al pont que travessa el Carol i a la carretera que retorna al punt d'inici.

Aquesta és una bona caminada d'entrenament per un indret preciós.

AMUNT QUE FA BAIXADA!

Camí dels Enginyers.

• Photo of rockbirra
    rockbirra Aug 27, 2021

Ruta feta en sentit contrari, molt recomanable