Photo ofEL FORNELL-POLLINERES-REFUGI LA PERA-PIC ESTANYONS-ESTANYS DE LA PERA (2013-06-15) Photo ofEL FORNELL-POLLINERES-REFUGI LA PERA-PIC ESTANYONS-ESTANYS DE LA PERA (2013-06-15) Photo ofEL FORNELL-POLLINERES-REFUGI LA PERA-PIC ESTANYONS-ESTANYS DE LA PERA (2013-06-15)

March 8, 2021
March 2021

near Ràmio, Escaldes-Engordany (Andorra)

Aquesta excursió ofereix la possibilitat d’accedir a un pic important sense cap risc ni altra dificultat que el desnivell que comporta.
A més a més, els verds esplendorosos dels prats juntament amb la neu en els pics més alts, i l’esclat de la primavera a l’alta muntanya ofereixen enguany unes vistes i paisatges realment extraordinaris.

Iniciem la pujada al darrera de l’estació d’esquí , agafem el sender comarcal SC1, marcat en groc que per dins del bosc i en pujada suau ens porta fins a l’àrea de pícnic del Pla de les Pollineres on hi ha una font d’aigua potable, aprofitem per menjar quelcom. Reprenem la marxa travessant la pista d’esquí de fons i continuem pel SC1 que transcórrer per la vora del riu del Molí. Ara la pujada és, en alguns trams, una mica més forta. El sender ens porta fins al refugi dels llacs de la Pera. En aquí un grup de companys es queda per recórrer els voltants dels llacs mentre que la resta seguim cap el Pic de Estanyons.

A l’Est del refugi agafem un camí, en direcció Nord Est que primer és el GR 11-10 i que deixem molt aviat. Continuant en direcció Nord Est, deixant el GR a l’esquerra, arribem a un clot i al torrent que ve d’un grup de roques. La pujada és constant però suau. Arribem a la comella, i anem pujant per la dreta del clot de la Colilla fins el collet de Roques Blanques , allà girem a l’esquerra en direcció al cim del Pic dels Estanyons o de la Colilla. La panoràmica que contemplem és espléndida: al Nord, la vall andorrana del Madriu amb els seus estanys i la carena del Setut, La Tossa Plana de LLes; a l’Oest veiem el Pallars i la Pica d’Estats; al Sud hi ha una excel•lent vista del Cadí amb el Pedraforca al darrera, i a l'Est tota la Cerdanya amb el Puigmal i altres els cims que l'envolten. Baixem cap el planell de La Roca on dinem, i refem el camí fins al refugi i els estanys de la Pera.
Anem cap a l'estany gran i juntament amb la resta de companys, baixem fins la pista i tallant per les dreceres arribem a Pollineres. La resta de camí fins El Fornell ho fem pel camí de l'anada.

El Fornell, base de l'estació d'Esquí Nòrdic d'Aransa

02 Trencall camí

Sender comarcal SC1, inicialment segueix la pista forestal que es deixa en aquest punt

PictographPicnic Altitude 7,000 ft

03 Pollineres

Pollineres és un planell amb zona d'aparcament, font i instal·lacions per a pícnic

Cap el Refugi de La Pera a la pujada i, de baixada per la pista per tallar per les dreceres

PictographMountain hut Altitude 7,730 ft

Amb serveis complets

PictographRiver Altitude 8,317 ft

06 Punt de reunió

És una ampla zona plana amb aigua molt acollidora, propícia per descansar i aprofitar per esmorzar o dinar.

Rocs Blanc són un bon punt de referència per a l'scenció a prop del cim