EL FOIX. Itinerari de la Font d'Horta per Cal Bladet

Photo ofEL FOIX. Itinerari de la Font d'Horta per Cal Bladet Photo ofEL FOIX. Itinerari de la Font d'Horta per Cal Bladet Photo ofEL FOIX. Itinerari de la Font d'Horta per Cal Bladet

January 2, 2024
January 2024

near Castellet, Catalunya (España)

Ruta circular des de Castellet passant per:
Masia de la Creu - Cal Bladet - Pantà del Foix - Escales - Font d'Horta - Masia de la Creu.

Ruta circular pel Parc del Foix, fins a tocar del pantà del Foix, amb començament i final a la zona de la Masia de la Creu, molt aprop del poble de Clariana. La ruta te aproximadament uns tres-cents metres de desnivell acumulat i es apte per a fer en BTT, caminant o corrent.

Arribarem al poble de Clariana venint per la carretera que agagarem entre els pobles de Castellet i l'Arboç, molt aprop del primer, tot vorejant el pantà del Foix. Deixarem el cotxe al costat de la carretera i de la Masia de la Creu i seguirem les marques o indicacions verdes que ens indicaran la direcció per anar cap a Cal Bladet. Anirem seguint per la ampla pista de terra tot baixant en direcció al pantà. Baixarem uns 190 metres de desnivell aproximadament. Arribarem fins a Cal Bladet i a tocar de l'aigua del pantà ja a poca distància. Si fa bo i estem de sort podrem veure alguna tortuga o potser algun ocell migratori des del punt d'observació d'ocells. Passarem pel costat de l'embassament per després de girar a l'esquerra i anar pujant per pista de terra fins a arribar a un trencall on agafarem un corriol a la nostra esquerra. Passarem per unes vinyes a la nostra dreta i per un bosc d'alzines i finalment arribarem fins a la zona on hi ha la font. A partir de les escales i en general tota la ruta es per zona força obaga pel que cal extremar la precaució per evitar posibles relliscades. Un cop haguem descansat a la font seguirem pujant amunt pel caminet fins a arribar de nou al punt de partida a la Masia de la Creu on hi ha la zona d'aparcament.

PictographCar park Altitude 891 ft

Aparcament

PictographIntersection Altitude 750 ft

Gir esquerra

Deixem la carretera i girem a l'esquerra pel sender seguint marques del PR