El Coll de Vidrà, coll i cim del Turu i Serrat Alegre

Photo ofEl Coll de Vidrà, coll i cim del Turu i Serrat Alegre Photo ofEl Coll de Vidrà, coll i cim del Turu i Serrat Alegre Photo ofEl Coll de Vidrà, coll i cim del Turu i Serrat Alegre

December 30, 2023
December 2023

near Vidrà, Catalunya (España)

Hem sortit del Coll de Vidrà, a 1000 mt d'alçada per la pista q puja a Bellmunt. Hem trencat a la segona pista q es troba, pel camí del solell. Passa per zona de bosc amb roures i faigs. Passem pel costat del rètol d'accés al Serrat Alegre. En arribar a una bassa, es forma una clariana on hi conflueixen 3 camins. Girem a l'esquerra i anem baixant per un bonic i emboscat corriol fins a una altra placeta: es Canemàs. Allí hi conflueixen 4 camins. Tornem a agafar el de l'esquerra, q prové del coll de Hi era de Massa i Bellmunt.
Al cap d'un tros de pujada, trobem un fil amb maneta just a l'inici d'un pas estret entre roques q fa baixada. Just en haver-lo passat, el camí es bifurca en 2. Ben bé a la dreta, amb bona baixada, fent un revolt molt pronunciat, se'n va a la Tosca de Degollats i després a S. Pere.
Nosaltres seguim recte per anar al collet del Turu en pocs minuts. Un cop al collet, (hi hem penjat un rètol) q forma tb una placeta, el turó del Turu ens queda a la dreta seguint un corriol dret, marcat però poc definit. S'hi arriba en poca estona. Des del cim, es veuen bones vistes vers el Montseny, rere Forat Micó, cap a la Serra de Curull i ruïnes de Degollats just a sota i Puig Cubell a l'Est, cap a Vidrà i Serrat Alegre al Nord i, si ens movem un xic cap avall, veurem Bellmunt darrera nostre. Pengem un altre rètol i baixem de nou al collet. I ara ve quan el maten!! Optembper pujar de dret cap al Serrat alegre, just al Nord. Es veu escarpat de la part superior, amb alguna alzina de capell.
Pugem amunt per un camí evident i, quan intuïm q som prop de la paret rocosa, prenem un corriolet senglaner q es decanta cap a l'esquerra però q va pujant alhora. Cal parar atenció a no perdre'l, i cal vigilar de no patinar amb les seques fulles de roure que, combinades amb unes botes de sola gastada, no ajuden gens!! Per tant, aneu ALERTA!
Aconseguim pujar amb esforç, apartant branques de boix seques, que punxen de valent. Ben mirat, és ràpid l'accés, si el comparem amb la volta q hem donat per baixar! Quasi a dalt, trobem filat elèctric, q passarem per sota i seguirem amunt cap a un collet superior i a la dreta per arribar a dalt del cim.
El cim té bones vistes, similars a les del Turu. El poble de Vidrà i la Talaia es veuen millor. Bellmunt llueix ben bé la seva silueta. En canvi, el Turu es veu amb prou feines.
Agafem un fressat camí en direcció Oest i retornem a la pista del Solell per la que havíem vingut fa una estona i hi arribem per força a prop de la bassa. Al camí d'accés directe al Serrat Alegre ja hi ha un cartell indicatiu q ja havíem trobat abans. Desfem camí per pista fins al Coll i des d'allà ara baixarem a peu fins al poble per la carretera.

Photo ofVistes des del Coll de Vidrà. Sortida Photo ofVistes des del Coll de Vidrà. Sortida Photo ofVistes des del Coll de Vidrà. Sortida

Vistes des del Coll de Vidrà. Sortida

Pas entre roques i, tot seguit, bifurcació. Seguirem recte

Cim del Turu

Cim del Serrat Alegre

Photo ofRètol indicador per anar al St Alegre. Nos hi hem tornat Photo ofRètol indicador per anar al St Alegre. Nos hi hem tornat