El Codó (Pallars Jussà) 100 cim No Essencial

Photo ofEl Codó (Pallars Jussà) 100 cim No Essencial Photo ofEl Codó (Pallars Jussà) 100 cim No Essencial Photo ofEl Codó (Pallars Jussà) 100 cim No Essencial

2 hours one minute
August 1, 2023
July 2023

near Senterada, Catalunya (España)

En acabar de fer el cim de Santa Bàrbara (Vall Fosca) ens desplacem des de Laren fins a Cérvoles per fer El Codó (100 cim NE), 2n 💯 cim del dia.

Ruta sense dificultat, ja que una pista ens porta fins el cim.

El Codó, o lo Codó pertany a Senterada (Pallars Jussà). És l'extrem oriental del Serrat de Sant Roc, prop del límit amb el terme de Conca de Dalt, en territori de l'antic terme de Toralla i Serradell.
És una muntanya amb forta presència en el seu territori, ja que domina bona part de l'extrem sud-occidental del terme municipal de Senterada.

Com a dades a d'interès a destacar de la ruta, a uns 900 metres abans del cim trobem el Dolmen de la Cabaneta del Moro o de Sant Roc. Aquest dolmen és una estructura megalítica, el sepulcre conserva les dues lloses laterals i la coberta. Està situat a 1.228 mts en el Bosc de Cérvoles, a llevant de Colliberri, al sud de Cadolla i al sud-oest de Naens.

I com a segona cosa a destacar, dir que a la base de El Codó (1.306 mts) actualment és un punt d'alimentació del voltor negre.

PUNT D'INICI: Cervolés

COM ARRIBAR:: Per la N-260 fins a Senterada i seguir les indicacions a Cérvoles, però sense arribar al poble. Aparquem en una pista de terra.
Coordenades 42.31301175820478, 0.91708245601928

DIFICULTAT: Fàcil. Ruta per pista forestal ample. Anada i tornada pel mateix camí, només el deixarem en el wp05 per anar al dolmen.

RUTA RESUMIDA: Cérvoles - Barranc de la Vinyasa - Dolmen de la Cabana del Moro - Aguaitador - El Codó (100 cim) - Sant Roc - Cérvoles

PictographSummit Altitude 0 ft

Inici - Final

wp02 Vistes a Cèrvoles

Cèrvoles des del camí

wp06 Dolmen de la Cabana del Moro

PictographPanorama Altitude 0 ft

wp09 Vistes a Cèrvoles

Cèrvoles des del cim d'El Codó