El Castellot de Castellví i la Marca

Photo ofEl Castellot de Castellví i la Marca Photo ofEl Castellot de Castellví i la Marca Photo ofEl Castellot de Castellví i la Marca

February 26, 2024
February 2024

near La Carroña, Catalunya (España)

[CA]: El mirador del Castellot de Castellví de la Marca
Aquest itinerari circular ens descobreix un bell mirador del Penedès. Comencem la ruta caminant en direcció a l’ermita de Sant Sadurní de Castellví, a la que arribem per terreny pla. Passada l’ermita abordem una pujada curta i assolellada que ens porta fins al Castellot. En aquest destacat punt estratègic, una fantàstica talaia sobre la plana del Penedès, trobem les restes de la capella del castell i de la torre de l’homenatge. Just a la paret de roca situada sota del mirador, s’ubica la cova del Castellot, una petita balma a la que podem accedir fent una curta grimpada. Fem la tornada per la pista. Avancem per aquesta via fins que trobem un creuament de camins d’on surt un corriol a mà dreta que baixa a través d’una pineda, pel vessant nord-oest del turó, fins al punt d’inici.

[ES]: El mirador del Castellot de Castellví de la Marca
Este itinerario circular nos descubre un bello mirador del Penedès. Empezamos la ruta caminando en dirección a la ermita de Sant Sadurní de Castellví, a la que llegamos por terreno llano. Pasada la ermita abordamos una subida corta y soleada que nos lleva hasta el Castellot. En este destacado punto estratégico, una fantástica atalaya sobre la llanura del Penedès, encontramos los restos de la capilla del castillo y de la torre del homenaje. Justo en la pared de roca situada debajo del mirador, se ubica la cueva del Castellot, una pequeña caverna a la que podemos acceder haciendo una corta trepada. Hacemos la vuelta por la pista. Avanzamos por esta vía hasta encontrar un cruce de caminos de donde sale un sendero a mano derecha que baja a través de un pinar, por la vertiente noroeste de la colina, hasta el punto de inicio.

[EN]: The Castellot viewpoint in Castellví de la Marca
This circular itinerary reveals a beautiful viewpoint of Penedès. We started the route walking in the direction of the hermitage of Sant Sadurní de Castellví, which we reached on flat ground. After the hermitage we start a short and sunny ascend that takes us to the Castellot. In this outstanding strategic point, a fantastic lookout over the Penedès plain, we find the remains of the castle chapel and the tribute tower. Just in the rock wall located below the lookout point, the Castellot cave is located, a small cavern that we can access by making a short cut. We go around the track. We advance along this track until we find a crossroads where a trail on the right leads down through a pine forest, on the northwest slope of the hill, until the starting point.

[FR]: Le belvédère de Castellot à Castellví de la Marca
Cet itinéraire circulaire dévoile un beau point de vue sur le Penedès. Nous commençons le parcours à pied en direction de l'ermitage de Sant Sadurní de Castellví, que nous atteignons sur un terrain plat. Après l'ermitage, nous abordons une courte montée ensoleillée qui nous mène au Castellot. À ce point stratégique exceptionnel, fantastique tour de guet sur la plaine du Penedès, se trouvent les vestiges de la chapelle du château et du donjon. Juste sur la paroi rocheuse située en contrebas du belvédère, se trouve la grotte du Castellot, une petite caverne à laquelle on peut accéder en faisant une courte montée. Nous faisons le tour de la piste. Nous avançons sur cette route jusqu'à trouver un carrefour d'où part sur la droite un sentier qui descend à travers une forêt de pins, le long du versant nord-ouest de la colline, jusqu'au point de départ.