El Castellot

November 4, 2018
November 2018

near La Carroña, Catalunya (España)

Arribem a les Cases Noves de la Riera per la BV-2128 i continuem una mica per a passar el pont i deixar el cotxe en una entrada a al dreta de la carretera, on comença la ruta.

Iniciem el camí de pujada a El Castellot, una torre restaurada del castell que es té notícies des de l’any 977 per una anotació de venda al comte Borrell de Barcelona. Nosaltres seguim la pista que fa la volta al turó i arriba al castell per la part de darrera.

La pista està senyalitzada i no té dificultat. En el primer tram creuem el riu i cal passar per sobre de les pedres; hi ha força aigua. Hem de creuar el riu dos cops. De mica en mica la pujada es va fent més exigent fins arribar a la part superior.

Cal tenir cura amb els vehicles 4x4 que pugen per la pista fins els castell. La pista és complicada pels vehicles i hi ha trams on no hi ha espai i cal esperar que passi. A la nostra pujada ens hem trobat dos 4x4 que pujaven.

L’últim tram és de grava i veiem la torre al final. La Torre es troba al costat del penya-segat però amb la restauració hi ha una barana que dona seguretat. La vista és molt espectacular i amb un dia clar es veu Montserrat de cap a cap.

La baixada la fem per la mateixa ruta fins arribar al cotxe.