Photo ofUNA EXCURSIÓ IMPRESCINDIBLE!!!!! El castell de Milany des de Vallfogona de Ripollès pels gorgs del torrent del Tornall Photo ofUNA EXCURSIÓ IMPRESCINDIBLE!!!!! El castell de Milany des de Vallfogona de Ripollès pels gorgs del torrent del Tornall Photo ofUNA EXCURSIÓ IMPRESCINDIBLE!!!!! El castell de Milany des de Vallfogona de Ripollès pels gorgs del torrent del Tornall

November 5, 2023
November 2023

near Vallfogona, Catalunya (España)

Creieu-me: una de les més complertes caminades que hem realitzat darrerament. No us la perdeu!. Ho té tot: Gorgs i cascades, prats, fages i les runes d'un impressionant castell.
I tots aquests atractius, de forma força assequible.
Mols caminen inicien la caminada al poble de Vallfogona. Nosaltres vàrem decidir, però, avançar una mica amb el cotxe per la pista, però també es pot arrencar a caminar des de la mateixa Vallfogona i travessar el riu pel pont medieval.
Un cop aparcats, seguim amunt un tram per la pista rodada i passem pels travertins dels Degotalls. Val la pena pujar-hi i passar per sota el capelló calcari, travessant el túmel-dutxa!
Tot just superada una corba tancada, un corriol a l'esquerra ens porta a la fondalada on seguim un reguitzell de gorgs i salts d'aigua. Val la pena contemplar-los un a un. El 2023 ha estat un any molt sec i per això, els salts eren menys espectaculars. Millor anar-hi en un any o una estació humida, quan les imatges mostres la seva espectacularitat.
Arribats al darrer gorg, prenem una pista a la dreta que flanqueja un tram de vessant fins a la carena, d'on surt a la dreta un camí que anirà resseguint la carena (Serra Obiol) per uns prats ufanosos i un seguit de colls fins arribar al peu del castell.
Al castell s'hi ascendeix fàcilment per unes escales per un corriol per l'esquerra des de la plana que hi ha al peu. Si seguiu pel vessant nord, podeu pujar-hi per una cinglera amb l´ajut d'una corda.
Des de dalt, uns plafons ens expliquen aquest impressionant castell i les vistes sobre el Pirineu són impressionants.
Emprenem el descens des del coll de la Creu del Castell, pel GR-151. Aquest camí ressegueix força tram de pista, així que també podeu valorar tornar a baixar pel Torrent del Tornall passant per la barraca i estalviar-vos la caminada per la pista arodada.
L'excursió es pot allargar resseguint la carena fins a l'ermita de Santa Magdalena.