El Castell de Besora ( 100 cims ) des de Santa Maria de Besora

Photo ofEl Castell de Besora ( 100 cims ) des de Santa Maria de Besora Photo ofEl Castell de Besora ( 100 cims ) des de Santa Maria de Besora Photo ofEl Castell de Besora ( 100 cims ) des de Santa Maria de Besora

one hour one minute
March 3, 2024
March 2024

near Santa Maria de Besora, Catalunya (España)

Curta però entretinguda ruta circular des de l'entrada del bonic poble de Santa Maria de Besora que ens permet assolir el cim de Castell de Besora tot pujant per un fàcil sender que puja passant a tocar de la masia del Pla, que deixem enrere per prendre un corriol que tot fent llaçades ens porta fins l'entrada de l'ampli recinte del romànic Castell de Besora, on trobem les ruïnes dels edificis adjacents mentre ens anem apropant a l'entrada del Castell, on el primer que veiem és un curiós esquelet estirat a terra i una escala que ens permet pujar fins al capdamunt de la torre del Castell. Retornem a la part baixa i veiem l'església adjacent, dedicada a Sant Maria, al costat de la qual podem prendre una rampa per pujar fins el punt més alt del turó on es troba el cim del Castell de Besora, a 1.030 metres d'altitud.

Retornem al punt d'accés al recinte del Castell per emprendre el camí de baixada, i és aquí on comença el tram que em fa qualificar la ruta coma a moderada. Primer trobem una escala de fusta força vertical que ens permet davallar un primer tram per trobar un estret corriol que torna a trobar trams de desgrimpada, algun el baixem amb l'ajut d'una corda i d'altres amb l'ajut d'arbres. Aquest corriol ens porta fins les curioses formacion coronades per el cim de La Valona.

En sortim per un altre tram força vertical de baixada on trobarem tot un seguit de cordes fixes que ens ajuden a anar descendint fins que finalment arribem a un sender planer i ample que seguim cap a la dreta. A partir d'aquí ja s'han acabat totes les complicacions; en poca estona passem a tocar de la Font del Bac del Pla, seca en la meva visita; i una mica més endavant ens retrobem amb el camí d'anada, una mica més avall de la masia del Pla.

Només ens queda desfer els darrers trams del sender que ens retorna fins el poble i donar per acabada la caminada.

PictographCar park Altitude 0 ft

Font del Bac del Pla

• Photo of arosgea
    arosgea Mar 27, 2024

Bonita y cómoda ruta para subir al Castell de Besora y bonito y tranquilo pueblo.
    Hemos disfrutado y una sorpresa la reforma que están haciendo a la ermita.