El Cambra d'Ase (2750 m.) des de l'estació d'esquí Cambra d'Ase ( Eyne 2600 )

Photo ofEl Cambra d'Ase (2750 m.) des de l'estació d'esquí Cambra d'Ase ( Eyne 2600 ) Photo ofEl Cambra d'Ase (2750 m.) des de l'estació d'esquí Cambra d'Ase ( Eyne 2600 ) Photo ofEl Cambra d'Ase (2750 m.) des de l'estació d'esquí Cambra d'Ase ( Eyne 2600 )

1936
June 18, 2018
June 2018

•   4.9 5 Reviews

near Eyne, Occitanie (France)

L’inici d’aquesta ruta circular és al final de l’ampli pàrquing de l’estació d’esquí de La Cambra d’Aze - Eyne 2600 (1800 mts), situada en un bonic entorn natural.
Comencem a caminar pujant unes escales metàl·liques que hi ha al costat del pàrquing i seguint pel mig dels prats i pel costat d’un remuntador, fins que arribem a dalt, un cop a dalt prenem una pista a mà esquerra, i arribem a l’encreuament de pistes de Roques Blanques.
Es aquí on comencem a pujar per la pista d’esquí a mà dreta, la pista és una canal herbada, amb bosc a cada costat, que discorre fent una forta pujada fins arribar a un pla amb molt bones vistes, on hi trobem unes parets de pedra, som al Pla d’Orri o Fontfreda.
Seguim pujant pel corriol i arribem al Serrat de Fontfreda, sense vegetació. El llom és més pedregós però amb menys pendent , en aquest punt ja tenim molt bones vistes, continuem i arribem al cim del Cambra d’Ase occidental (2711m.) on tenim una visió espectacular de tota la Cerdanya, probablement un dels millors miradors d’aquesta comarca.
Continuem baixant i tornant a pujar, sempre pel cim de la carena, seguim la impressionat cresta que, encara que no és complicada té alguns passos de grimpades fàcils i estrets, que poden ocasionar vertigen a algunes persones.
Al final arribem al cim del Cambra d’Ase central (2750m.), coronat per una creu.
És el més alt dels tres, des de dalt s'abasta una ampla panoràmica de gairebé 360º. Des del cim podem admirar la vall del Querol i de la Cerdanya, i el llacs de les Butllofes i de Matamala amb les muntanyes que l’envolten. També el Puigmal sobresortint entre la resta del cims de Núria, el Bastiment, Infern, Torre d’Eina, etc...
Comencem a baixar del cim seguint la carena per un corriol, ens arribem al cim més oriental (2709 m.), sempre tenim a la nostra esquerra l’impressionant circ de Cambra d’Ase, amb la seva característica forma de mitja lluna.
Des del cim seguim a mà dreta i ens arribem fins a una gran fita per tenir unes altres panoràmiques de l’entorn.
Anem a buscar el camí que va baixant pel mig de la llarga tartera, seguim les grans fites que ens van indicant el camí fins a trobar el bosc de Sant Pere de Forcals, un camí molt fressat entre pins negres, ens fa arribar a un encreuament de pistes i camins, és el Pla de Cambra d’Ase, on hi ha els remuntadors de l’estació de Saint-Pierre-dels-Forcats.
Nosaltres seguim la pista que va baixant a la nostra esquerra, i arribem a l’encreuament de pistes de Roques Blanques, i desfent el camí de l’inici, arribem al punt de sortida, donant per acabada aquesta preciosa ascensió.
Salut i bona caminada!!!

Canal de ascensió.

Fotos del circ Cambra d'Ase

Bones panoràmiques

Photo ofInici i fi - Aparcament estació d'esquí Cambra d'Ase Photo ofInici i fi - Aparcament estació d'esquí Cambra d'Ase Photo ofInici i fi - Aparcament estació d'esquí Cambra d'Ase

Inici i fi - Aparcament estació d'esquí Cambra d'Ase

Panoràmica

Pla de l'Orri - Fontfreda

Pla i estació St. Pere dels Forcats.

Pla roques Blanques

Serrat de Fontfreda

Tartera

• Photo of joboix
    joboix Jun 19, 2018

Ruta circular molt espectacular per les vistes. Sortim de l'estació d, esquí d´Eyne . Molt recomanable, bona ruta i bona companyia. Salut i República.

JEP BOIX Jun 29, 2018

La veritat és que la ruta està molt bé i l'entorn és preciós, gràcies per la teva valoració.Salut!

• Photo of peremagria
    peremagria Jul 13, 2018

CAMBRA D’ASE
    Des de la població d'Eyne, es pot gaudir de dues caminades que tot bon excursionista ha de fer algun dia: Caminar per tota la vall fins a arribar sota el pic del mateix nom, seguint i admirant el riu amb els seus nombrosos salts d'aigua, i sobretot la flora, amb espècies úniques en el món, o encara més aconsellable fer aquesta ruta des d'Ulldeter-Vall d'Eyne. La segona és pujar al Cambra d'Ase des de St. Pere dels Forcats o per les pistes d'esquí. Nosaltres ho hem fet per aquest últim. Val a dir, que tant per un lloc com per l'altre, la pujada és un xic costeruda pel desnivell que un ha de superar. Ara bé, a partir de què va quedant enrere la vegetació, el paisatge canvia radicalment i passa a ser del tot pirinenc o més salvatge.

Les vistes des del cim, no es poden descriure en quatre ratlles, però sí que pel Nord hi tenim la Cerdanya francesa amb els seus petits i diversos pobles, prats i verdor arreu, cap al Sud impressionen les parets que formen part de l'Olla de Núria, amb el seu pic d'Eyna dominant l'escenari i que si al caminant li queden forces, i el dia s'ho val, pot allargar la caminada i pujar-hi amb una hora o poc més.

La baixada en mig de boscos i més boscos de pi negra, és un plaer fins a arribar als prats verds de la part baixa, ja a l'estació d'esquí on haurem aparcat.

Podeu veure un extens reportatge fotogràfic:

JEP BOIX Jul 14, 2018

Celebro que aquesta ruta t'hagi agradat, tens raó en que tots els amants de la natura l'haurien de fer poder gaudir les fabuloses vistes. Gràcies per la teva valoració!

• Photo of Agustí MIllan
    Agustí MIllan Jul 17, 2019

Bona sortida.. bones vistes, Gracies Jep.

JEP BOIX Jul 18, 2019

Comparteixo la teva opinió i agraeixo la teva valoració. Salut Agustí!

• Photo of elebben
    elebben Oct 5, 2019

Ruta espectacular, grandiosa, la hemos alargado hasta la Torre d'eina, que gran día!!!

JEP BOIX Oct 5, 2019

Muchas gracias, elebben por los comentarios i la valoracion. Me alegro de que te haya gustado. ¡Un saludo!

• Photo of adria calvo
    adria calvo Jul 23, 2021

moltes gràcies,
    molt bona ruta per passar el matí.

JEP BOIX Jul 23, 2021

Gràcies a tu de veritat adria calvo, per valorar-me-la i comentar-la. Així dóna gust compartir. Salut!

• Esxika Aug 2, 2022

Hola !!! Saps si es pot accedir per fer la ruta amb gos?

JEP BOIX Aug 2, 2022

Hola Esxika, es veu que no! Ni lligats. Nosaltres quan hi vam anar no ho sabíem. https://iberotrek.es/perros-y-montana#

• Esxika Aug 3, 2022

Gràcies!

• nuria.ribera Aug 4, 2022

Hola! Farem aquesta ruta aquest cap de setmana. Hi ha algun pas difícil, aeri, grimpada...? Gràcies!

JEP BOIX Aug 4, 2022

Hola nuria.ribera, si malament no recordo no hi ha cap pas difícil. Si la fas espero que et vagi molt be i que la comentis com t'ha anat per possibles senderistes. Salut!

• Photo of andrea.frogs
    andrea.frogs May 26, 2023

Hola! En primavera hay obstáculos de nieve? Queremos ir este finde (ultimo de mayo)