el Burés turo de l'Escletxa (100 cims)

Photo ofel Burés turo de l'Escletxa (100 cims) Photo ofel Burés turo de l'Escletxa (100 cims) Photo ofel Burés turo de l'Escletxa (100 cims)

October 13, 2015
October 2015

•   3.7 1 review

near Castellbell i el Vilar, Catalunya (España)

Castellbell i el Vilar es una població disseminada que es composa de diferents barris, coincidents en general amb les antigues Colònies Textils.
Deixem l'auto en l'aparcament del Burés, antiga colònia, just al costat del Pont Gòtic sobre el riu Llobregat, a l'altra banda de la estació dels FGC.
Agafem una pista que surt del carrer Burés i ens porta fins el Vilar que travessem pel carrer principal. Anem una mica per carretera fins vora el cementiri que ens queda sota nostre a l'esquerra.
Travessem per un antic pont la via de Renfe Terrassa-Manresa i tot seguit l'autopista per un túnel.
Davant nostre tenim una cruïlla de camins, anem tot dret,hem d'agafar un sender mig perdut que es converteix en una pista malmesa.
Pujant xerrant, no veiem un trencall a la dreta, per la qual cosa arribem al final de la pista on hi devia haver una fábrica de cerámica o rajoles. Com que sabem que hem d'anar cap a la torre d'alta tensió que es a la nostra dreta, tirem al dret pel bosc ple d'arços i punxes. El Turó de l'Escletxa es converteix en el turó de les esgarrinxades per nosaltres.
Son pocs metres fins que arribem a la carena on reprenem el camí, que va vorejant fins arribar al turó de l'Escletxa.
La vista de Montserrrat es magnífica, a l'altra banda també reconeixem estribacions de la serra de l'Obac (el Malpàs, Castell de Bocs, Castellsapera). Fem les fotos de rigor i reculem per on hem vingut.
Ara sí, la baixada la fem pel camí carener i tanquem la llaçada on ens havíem d'haver desviat a l'anada.
Ens reanimem fent un vermut al Café Burés, Una bonica matinal, un xic aventurera, però ja tenim un altre dels 100 cims al sac.

PictographIntersection Altitude 797 ft

Trencall

el que haviem d'agafar a la pujada.

Torre Alta Tensió

Referència

Turó de l'Escletxa

Un dels 100 cims de la FEEC

• Photo of PIPOLINDOBCN
    PIPOLINDOBCN Oct 14, 2015

Una bonica matinal. Molt be amb les explicaciones i veig que es posat moltes fotos.

Gracias per propulsar aquesta ruta.

Jordi

• Photo of ramon
    ramon Sep 29, 2017

He fet una versiió sense esgarrinxades
    Gràcies per la ruta!

• Photo of joanmolamolt
    joanmolamolt Sep 29, 2017

M'en alegroque us hageu estalviat les engarrinxades. Veig que sou mes canyeros i feu ferrates.