El Balandrau i Puig Cerverís (des de coll de Meianell)

Photo ofEl Balandrau i Puig Cerverís (des de coll de Meianell) Photo ofEl Balandrau i Puig Cerverís (des de coll de Meianell) Photo ofEl Balandrau i Puig Cerverís (des de coll de Meianell)

2003
August 8, 2023
August 2023

near Pardines, Catalunya (España)

-- Coll de Meianell - Puig Cerverís (2208m) - Serra de la Canya - Collada de Llenyissers - El Balandrau (2585m) - (mateix camí de tornada) - Coll de Meianell --

Clàssica pujada al Balandrau pel coll de Meianell passant pel Puig Cerverís.

ACCÉS : A la localitat de Ribes de Freses (Nacional-260 quilòmetre 131), hem d'anar a buscar la pista anomenada "camí de Ribesaltes a Tregurà" i la podrem agafar a l'extrem nord del poble. Està indicat amb cartell que ens adrecen a Ribesaltes i Tregurà.
Seguint sempre en direcció a Tregurà, al punt més alt de la pista i quan ja canviem, clarament de vesant, hi ha el coll de Meianell, indicat i amb un bon espai per deixar els vehicles.
CONDICIONS DE LA PISTA: El primer tram està asfaltat. Fins el trencant del refugi de l'Erola està en bones condicions, llissa i fàcil. A partir d'allà està descuidada, sense manteniment i molt pedregosa en les zones amb una mica de pendent. No hi ha grans sotracts però cal anar en compta per la gran quantitat de pedres a la pista. Avui, 2023, la pista seria transitable per a tot tipus de turismes, fent atenció, però sino se'n té cura, aviat deixerà de ser transitable i són quasi 30 quilòmetres que es fan molt llargs.

DESCRIPCIÓ DE LA RUTA : Davant nostra tenim el Puig Cerverís i al fons el Balandrau. Aquí al coll mateix comença una precària pista que circula per les pastures, només per a vehicles molt preparats i autoritzats (també hi hem vist bicicletes elèctriques que s'enfilen cap al Balandrau). Aquest pista voreja el Puig Cerverís per anar directament a la falda del Balandrau.

Nosaltres agafem i enfilem de dret els poc més de 200 mts de desnivell fins arribar al cim del Puig Cerverís. No hi ha un camí clar i fresat, però s'insinua al costat de la tanca.

Des de dalt del Cerverís ja veiem la llarga carena, amb alguns turons, de la Serra de la Canya, fins a la collada de Llenyissers on comença una dreta pala que ens pujarà de dret al cim del Balandrau.

Hem tornat pel mateix camí, flanquejant el cim del Cerverís, en el tram final, tot seguint la pista que hi circula.

Relaxada pujada a un dels cims emblemàtics del Pirineu Oriental, sempre agraït per la seva extraordinària vista d'aquesta part del Pirineu.