ΕΞΩΚΛΗΣΙ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΤΕΜΠΩΝ-ΚΛΕΦΤΙΚΟ ΜΟΝΟΠΑΤΙ-ΟΙΚΙΣΜΟΣ ΡΑΨΑΝΗΣ

Photo ofΕΞΩΚΛΗΣΙ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΤΕΜΠΩΝ-ΚΛΕΦΤΙΚΟ ΜΟΝΟΠΑΤΙ-ΟΙΚΙΣΜΟΣ ΡΑΨΑΝΗΣ Photo ofΕΞΩΚΛΗΣΙ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΤΕΜΠΩΝ-ΚΛΕΦΤΙΚΟ ΜΟΝΟΠΑΤΙ-ΟΙΚΙΣΜΟΣ ΡΑΨΑΝΗΣ Photo ofΕΞΩΚΛΗΣΙ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΤΕΜΠΩΝ-ΚΛΕΦΤΙΚΟ ΜΟΝΟΠΑΤΙ-ΟΙΚΙΣΜΟΣ ΡΑΨΑΝΗΣ

-137 ft
April 10, 2022
April 2022

near Ayios Konstantinos, Thessaly (Greece)

Η πεζοπορία ξεκινά από το parking που βρίσκεται στην εθνική οδό ΑΘΗΝΩΝ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ στο πέρασμα των Τεμπών απέναντι από το εξωκλήσι της Αγίας Παρασκευής και την κρεμαστή πεζογέφυρα. Εκεί βρίσκουμε τα σκαλοπάτια που μας οδηγούν στην κρεμαστή πεζογέφυρα με την οποία περνάμε στην απέναντι πλευρά του Πηνειού ποταμού. Στο τέλος της πεζογέφυρας βρισκόμαστε μπροστά από το εξωκλήσι της Αγίας Παρασκευής. Μπαίνουμε μέσα στην στοά που οδηγεί στο εξωκλήσι και στρίβουμε δεξιά στα σκαλοπάτια που μας φέρνουν στην παλιά σιδηροδρομική γραμμή στην οποία στρίβουμε αριστερά με κατεύθυνση προς την Λάρισα. Τα πράγματα αρχικά όσον αφορά την κατεύθυνση είναι πολύ εύκολα αφού απλά ακολουθούμε τις σιδηροδρομικές γραμμές. Περνάμε δύο σήραγγες μέχρι και έχοντας απομακρυνθεί αρκετά από το εξωκλήσι της Αγία Παρασκευής η διαδρομή εγκαταλείπει την σιδηροδρομική γραμμή κατεβαίνοντας για μερικά μέτρα στα αριστερά της δίπλα στο ποτάμι και πάντοτε παράλληλα με αυτήν. Τελικά στρίβει αριστερά ξαναβγαίνοντας στο σιδηρόδρομο που τον διασχίζει για να ανηφορίσει στην απέναντι πλευρά στις πλαγιές της χαράδρας των Τεμπών ακολουθώντας το "Κλέφτικο μονοπάτι", δηλαδή το μονοπάτι που κατευθύνεται προς τα Τέμπη. Το ιδιαίτερα ανηφορικό μονοπάτι παραμένει ασφαλές με εντυπωσιακά σημεία θέας. Έχοντας κερδίσει αρκετό υψόμετρο φτάνουμε σε ορεινό ελαιώνα στο τέλος του οποίου βρίσκουμε μικρό χωματόδρομο που στρίβουμε αριστερά. Στην δεύτερη μεγάλη στροφή που συναντάμε (αριστερή στροφή καθώς ανηφορίζουμε) στην δεξιά πλευρά του δρόμου βρίσκουμε την συνέχεια του μονοπατιού το οποίο και ακολουθούμε. Εδώ το μονοπάτι είναι ευκολότερο γιατί η κλίση του είναι πολύ μικρότερη αφού στην πραγματικότητα διασχίζει την χαράδρα στην άκρη του γκρεμού κάνοντάς το πολύ ομορφότερο. Συναντάμε διασταύρωση με άλλο μονοπάτι στα δεξιά που κατηφορίζει από την άλλη πλευρά προς το εξωκλήσι της Αγίας Παρασκευής (εμείς συνεχίζουμε στα αριστερά στο ανηφορικό μονοπάτι). Το μονοπάτι τελικά μας οδηγεί σε κεραία κινητής τηλεφωνίας. Εκεί ξεκινά μικρός χωματόδρομος που αφού προσπεράσει στα αριστερά και δεύτερη κεραία κινητής τηλεφωνίας βρίσκει στην αριστερή πλευρά του δρόμου μονοπάτι το οποίο και ακολουθούμε. Αυτό μας οδηγεί σε άλλο μεγαλύτερο χωματόδρομο στον οποίο και στρίβουμε αριστερά. Αφού διασχίσουμε αμπελώνες ο δρόμος τερματίζει σε μεγάλο χαλικόδρομο στον οποίο και στρίβουμε αριστερά. Στον πρώτο μικρό χωματόδρομο που θα συναντήσουμε στα δεξιά θα στρίψουμε σε αυτόν και σε λίγο στα αριστερά συναντάμε το μονοπάτι που θα μας οδηγήσει στο εξωκλήσι του Προφήτη Ηλία. Από εκεί ακολουθούμε τον χωματόδρομο που συνδέει οδικώς το εξωκλήσι μέχρι να βγούμε σε διασταύρωση στην οποία στρίβουμε δεξιά με κατεύθυνση προς την Ραψάνη. Φτάνοντας στο ύψος της μονής των Αγίων Θεοδώρων που βρίσκεται δεξιά και προς τα κάτω συναντάμε μονοπάτι στα δεξιά το οποίο και ακολουθούμε. Αυτό θα μας οδηγήσει στην μονή αυτή. Μετά ακολουθούμε παλιό μουλαρόδρομο τον οποίο γρήγορα εγκαταλείπουμε σε μονοπάτι στα δεξιά για να φτάσουμε σε χωματόδρομο στον οποίο ακολουθούμε την αριστερή του κατεύθυνση. Παρακάτω βρίσκουμε στα δεξιά άλλο μονοπάτι που κατηφορίζει σε παρακείμενο ρέμα το οποίο και ακολουθούμε. Αφού διασχίσουμε το ρέμα με την βοήθεια παλιάς τοξωτής πεζογέφυρας ανηφορίζουμε για να βγούμε στον δασικό δρόμο ΡΑΨΑΝΗΣ-ΙΤΕΑΣ στον οποίο στρίβουμε δεξιά με κατεύθυνση προς την Ραψάνη. Μετά από κλειστή αριστερή στροφή βρίσκουμε την συνέχεια του μονοπατιού στα δεξιά το οποίο και θα ακολουθήσουμε εγκαταλείποντας τον χωματόδρομο. Αφού συναντήσουμε ποτίστρα με τρεχούμενο νερό το μονοπάτι τερματίζει και πάλι στον χωματόδρομο ΡΑΨΑΝΗΣ-ΙΤΕΑΣ έχοντας πλησιάσει στα περίχωρα του χωριού. Και εδώ θα στρίψουμε δεξιά με κατεύθυνση προς την Ραψάνη μπαίνοντας σε λίγο μέσα στο χωριό. Μετά από μικρό προσκυνητάρι στα δεξιά του δρόμου συναντάμε μέσα στο χωριό διακλάδωση με μικρότερο δρόμο στα αριστερά που ανηφορίζει προς την κεντρική πλατεία της Ραψάνης τον οποίο και ακολουθούμε. Αυτός τελικά θα μας οδηγήσει στην πλατεία αυτή στα 550 μέτρα υψόμετρο που είναι και το τέλος της πεζοπορικής διαδρομής που ακολουθήσαμε ξεκινώντας από το εξωκλήσι της Αγίας Παρασκευής στα Τέμπη και φτάνοντας στον οικισμό της Ραψάνης ανεβαίνοντας το "Κλέφτικο μονοπάτι" και έχοντας επισκεφθεί το εξωκλήσι του Προφήτη Ηλία και την Ιερά Μονή των Αγίων Θεοδώρων.