Eivissa: Mirador des Vedrà i Torre des Savinar.

Photo ofEivissa: Mirador des Vedrà i Torre des Savinar. Photo ofEivissa: Mirador des Vedrà i Torre des Savinar. Photo ofEivissa: Mirador des Vedrà i Torre des Savinar.

49 minutes
February 13, 2024
February 2024

near Es Cubells, Baleares (España)

Avui anem cap al sud-oest d'Eivissa, per contemplar un dels indrets més fotogènics d'aquesta illa: el Mirador des Vidrà i la Torre des Savinar.

Es Vedrà és un illot que es troba a 2 km de la costa occidental d'Eivissa. Pertany al municipi de Sant Josep de sa Talaia i no està habitat. Té una altitud de 382 m, i al seu costat es troba Es Vedranell, de 128 m. Els dos illots, juntament amb els illots de Ponent (les illes Bledes, l'illa de s'Espartar, l'illa des Bosc i l'illa de sa Conillera), formen part de les Reserves naturals des Vedrà, es Vedranell i els illots de Ponent, protegides.
La Torre des Savinar també coneguda com la Torre des Cap des Jueu, és una antiga torre de vigilància i defensa construïda durant el segle XVIII. És, potser, la més espectacular de les torres d'Eivissa a causa del seu emplaçament amb una meravellosa vista a l'illa d'Es Vedrà.
A la torre, s'hi arriba després d'uns vint minuts pujant per un estret camí. Sota el vessant esquerre s'hi troba la platja coneguda com Sa Pedrera, ja que hi ha una antiga pedrera de l'època romana mig submergida al mar.

Des del camí cap a la torre hem vist que just a sota del mirador hi ha una cova i, a la baixada, l'hem anat a visitar. Un caminet ens hi porta, la cova no és res de l'altre món, però un cop a dins la panoràmica Des Vidrà amb el marc de l'entrada de la cova crea una imatge inoblidable.

PictographCar park Altitude 679 ft

Aparquem i passem la tanca.

PictographPhoto Altitude 488 ft

Camí

PictographPanorama Altitude 511 ft

Mirador Es Vedrà

PictographCastle Altitude 695 ft

Torre des Savinar

PictographPanorama Altitude 685 ft
Photo ofPanoràmica des de la Torre des Savinar. Photo ofPanoràmica des de la Torre des Savinar. Photo ofPanoràmica des de la Torre des Savinar.

Panoràmica des de la Torre des Savinar.

PictographCave Altitude 544 ft

Cova a sota del Mirador des Vedrà.