Eira do Serrado - Curral das Freiras

Photo ofEira do Serrado - Curral das Freiras Photo ofEira do Serrado - Curral das Freiras Photo ofEira do Serrado - Curral das Freiras

November 1, 2018
November 2018

near Estrela, Madeira (Portugal)

We zijn eigenlijk in Curral das Freiras zelf begonnen , maar door omstandigheden is dat een aparte track geworden. Maar goed, we gaan verder met deze track. Niet makkelijk, het is echt een geitenpad, de eerste anderhalve km. Je moet het pad echt zoeken en het is een hoop klimwerk. Niet voor de "gewone "wandelaar. Maar toen we op de weg kwamen zijn we weer rustig naar beneden gelopen. En toen via de oude weg naar onze auto , die in Curral das Freiras stond. Op de foto is goed te zien dat die oude weg zeer slecht is. Hij is ook afgesloten voor verkeer. Er zijn twee tunnels in en er liggen veel rotsblokken . Die zelfde dag, 1 november , las ik toen ik weer thuis was in de krant dat er twee mensen gewond waren geraakt door vallende stenen.
Goede schoenen, stok en lamp zijn echt een must. 1 november is ook niet echt een goede datum. Dan is Curral das Freiras haast niet bereikbaar in verband met het Kastanjefeest. Erg druk, veel politie , grote bussen die zich door zeer smalle straatjes persen en er is natuurlijk voor de auto's maar één weg in en uit. U bent gewaarschuwd