Photo ofEĞRİGÖZ DAĞI [Sarıalan - Sarısu - Karakeçili Koşu Beli - Tahtalı - Tahtalı Krater Gölü] Photo ofEĞRİGÖZ DAĞI [Sarıalan - Sarısu - Karakeçili Koşu Beli - Tahtalı - Tahtalı Krater Gölü] Photo ofEĞRİGÖZ DAĞI [Sarıalan - Sarısu - Karakeçili Koşu Beli - Tahtalı - Tahtalı Krater Gölü]

September 14, 2020
September 2020

near Küreci, Kütahya (Türkiye)

TEŞEKKÜR

Kış yurtlarından Eğrigöz Dağı'na Karakeçili Yörükleri'nden 4 ailenin göçtüğünü anlattı. Bu göç aşamasında diğer 3 ailenin küçükbaş hayvanlarını yaylaya kamyonlar ile getirdiğini söyledi. Yalnızca Sarıalan Yaylası'ndaki yaz yurdunda kalan Himmet USLU ile eşi Fadime USLU tarihi göç yolunu izlediğini ve günler süren yürüyüş sonrası yaylaya ulaştığını vurguladı.

Kış yurtlarına göç öncesi tanışma talebimi kabul eden ve yaylada konuk olarak kaldığım süre içerisinde yemeklerini paylaşan Sn. Himmet USLU ve Eşi Sn. Fadime USLU'ya teşekkür ederim. Anadolu'nun eşsiz insanlarını tanımak isterseniz, ıssız dağ köylerine ya da yurtlarına uğrayınız!

Saygılarımla,

EĞRİGÖZ DAĞI [Sarıalan Yaylası - Sarısu Piknik Alanı - Karakeçili Koşu Beli Yaylası - Tahtalı Yörük Mezarlığı - Tahtalı Yaylası - Tahtalı Krater Gölü (14.3 km)]

Not: Tahtalı Yaylası'ndaki yaz yurdunda konaklayan yakını Himmet USLU ziyaret edildi. Karakeçili Yörükleri'nin göç yolları ve yaşam koşulları konuşuldu...

Dört Oluklu Çeşme

Sarıalan Yaylası

PictographPark Altitude 5,283 ft

Sarısu Piknik Alanı

PictographLake Altitude 5,662 ft

Tahtalı Krater Gölü

EĞRİGÖZ DAĞI DOĞAL KRATER GÖLÜ KEŞFEDİLMEYİ BEKLİYOR Kütahya'nın Emet ilçesi Eğrigöz Dağı’nda saklı kalmış doğal krater gölü keşfedilmeyi bekliyor. 2 bin 072 metre yükseklikteki Eğrigöz Dağı’nın (Tahtalı Yaylası) zirvesinde yer alan, kendiliğinden oluşan krater göl, yüksek kayaların arasına saklanmış doğal görünümlü özelliği ile keşfedilmeyi bekliyor. Eğrigöz Dağı’ndaki krater gölü doğa sevenlerce pek bilinmeyen bâkir bir yer. Emet Yenice Köyü Tahtalı Mesire alanından yaklaşık 16 km. uzaklıkta bulunan karaçam ağaçları ve kayalıklarla çevrili krater gölüne gidebilmek için tozlu-topraklı yolları aşmak gerekiyor. Krater göl doğal güzelliği ve derin olmayan sığ suyu ile Eğrigöz Dağı’nın (Tahtalı Yaylası) zirvesinde sessizliğini korumaya devam ediyor. (MA-EFE) Kaynak: https://www.milliyet.com.tr/yerel-haberler/kutahya/egrigoz-dagi-dogal-krater-golu-kesfedilmeyi-bekliyor-10211498

PictographMountain hut Altitude 5,586 ft
Photo ofTahtalı Yaylası [Karakeçili Yörük Himmet USLU'nun Yaz Yurdu] Photo ofTahtalı Yaylası [Karakeçili Yörük Himmet USLU'nun Yaz Yurdu] Photo ofTahtalı Yaylası [Karakeçili Yörük Himmet USLU'nun Yaz Yurdu]

Tahtalı Yaylası [Karakeçili Yörük Himmet USLU'nun Yaz Yurdu]

MANİSA - Salihli İlçesi, Ortaköy ile KÜTAHYA - Emet İlçesi Eğrigöz Dağı, Sarılan Yaylası arasında konar/göçer yaşam sürdüren “Karakeçili Yörükleri“nden Himmet USLU ile buluşma ve tanışma gerçekleşti. Göç yolu hakkında bilgi alındı. Kış yurtlarından Eğri göz Dağı'na Karakeçili Yörükleri'nden 4 ailenin göçtüğünü anlattı. Bu göç aşamasında diğer 3 ailenin küçükbaş hayvanlarını yaylaya kamyonlar ile getirdiğini söyledi. Yalnızca Sarıalan Yaylası'ndaki yaz yurdunda kalan Himmet USLU tarihi göç yolunu izlediğini ve günler süren yürüyüş sonrası yaylaya ulaştığını vurguladı. Tahtalı Yaylası'ndaki yaz yurdunda konaklayan yakını Himmet USLU ziyaret edildi. Karakeçili Yörükleri'nin göç yolları ve yaşam koşulları konuşuldu...

PictographReligious site Altitude 5,516 ft

Tahtalı Yörük Mezarı

GÖÇ // Göç oldu bir acıdan öbür acıya oysa sağrısı kurumamıştı atımızın daha dün sürüp gelmiştik buralara bugün göründü yine yolların ucu *** Devrildi kıl çadırlar seher vakti usulca uyandırıldı çocuklar ve kadınlar bohçası çözülmemiş bir keder gibi gibi düştüler yola *** Turnalar gitti biz gittik bitmedi peşimizdeki nal sesleri nerde konaklasak tedirgindik kuruyordu ırmaklar ve göller *** Bir yangın gibi taşıyıp durduk kederi ve acıyı göğsümüzde yer gök duman içindeydi sanki genzimizi yakıyordu ayrılıklar *** Zulüm bırakmadı peşimizi hiç biz gittik o buldu izimizi konar göçer olduk yedi iklimde tanığımızdır dağlar taşlar *** Yalnız bir öfke ışıltısı kaldı gözlerimizin yorgun sularında yaşamak bir inat oldu artık yaşamak bir direnme oldu zulme *** Ve işte devrildi yine kıl çadırlar göç başladı bir acıdan bin acıya Geride akşamın küllenen ateşi ve susturulmuş çocuk sevinçleri kaldı *** AHMET TELLİ (Su Çürüdü)

Karakeçili Koşu Beli Yaylası

• Photo of Sadi YALGIN
    Sadi YALGIN Sep 14, 2020

UYARI
    Dağcılık ve doğa sporları yaşamsal riskler içeren etkinliklerdir… Wikiloc sayfasına yüklenen rotalarda tırmanmak ve yürümek belirli eğitim ile deneyim gerektirmektedir. Eğitim ve deneyim edinme konusu rotalarda yol alanların sorumluluk alanlarına girer! GPS iz kayıtları tarafımca işlenmeden yüklenmiştir. Kısaca, iz kayıtları üzerinde düzeltme yapılmamıştır. GPS iz kayıtları hata ve sapma içerebilir. Bundan dolayı iz kayıtlarının her koşul altında sapmasız olduğu söylenemez… GPS iz kayıtlarının kullanımına bağlı olarak oluşabilecek herhangi bir kaza veya yaralanmalardan iz kayıtlarını yükleyen yasal olarak sorumlu tutulamaz.