Photo ofEgat--Refugi de Llobins des d'el Chemin de Porteille-Creu d’Egatt (Pirineus Orientals) Photo ofEgat--Refugi de Llobins des d'el Chemin de Porteille-Creu d’Egatt (Pirineus Orientals) Photo ofEgat--Refugi de Llobins des d'el Chemin de Porteille-Creu d’Egatt (Pirineus Orientals)

September 12, 2022
September 2022

near Égat, Occitanie (France)

Inici ruta :
42°30'27.3"N 2°01'06.5"E 42.507590, 2.018474
Ens desplacem a la petita població dÉgat, concretament a la urbanització Les Bergeries.
Quan arribem al Chemin de La Porteille trobarem una corba de quasi 180º on com a referència hi ha una casa que te la forma arrodonida igual que la pista on ens trobem.
Al mig del la corba i trobarem el Rec d’Égat i allà mateix ja tenim senyals de la ruta i un lloc per poder aparcar el cotxe. Si esta ple, uns metres abans d’arribar-hi hi ha l’aparcament de la zona d’esbarjo per on sortirem.
Seguirem La Solana.
Aquesta ruta és una modificació d’una que vaig fer, però fas un tram menys sense deixar de veure el que és interessant de la ruta.
Seguim per aquest corriol i anirem a parar a un pont de fusta a la dreta com a WP Pont Rec d´Égat, rectes. De moment continuem per la una pista paral·lela al Rec d’Égat i que més endavant es convertirà en corriol i que podrem veure boniques vistes de la zona de la Cambra d’Ase, Puigmal, Canigó..., a mida que anem guanyant alçada. Finalment arribarem a un corriol més fressat amb un senyal que ens indica que a l’esquerra hi trobarem el Refugi de Llobins en 0.5 Km que seguirem continuant fent pujada fins arribar a un bonic prat amb un senyal indicador d’Airelles, a la dreta arran de la línia d’arbres i tenim el refugi de Llobins, refugi petit i lliure des d’on podem veure un gran paisatge, des de la serralada del Cadí, Pedraforca, Penyes altes de Moixeró,Tossa d’Alp, Cambra d’Ase, Piugmal, Canigó i d’altres que no conec.
Tornem fins el senyal d’Airelles i continuem cap a la dreta, encara que no es vegi seguim per un sender tapat pel prat i que es pot veure en els mapes de l’Alpina, és qüestió de fe. Anem rectes cap a la línia d’arbres que tenim davant pel seu costat dret. Ara tenim dues opcions o seguim vorejant la línia d’arbres o anem un parell de metres a la dreta i trobarem un petit corriol que és el que marca el gps, el fet és que em de seguir fins que se’ns obre el prat i torben una pista que baixa, on ens incorporarem a l’esquerra tenint una magnifica vista de la zona de la Cambra d’Ase .
Al final d’aquesta pista arribarem a una bifurcació de dues pistes herbades,seguirem per la de la dreta que fa pujada. En poca estona arribarem a una tanca canadenca i al desviament que ens portaria a la Font de l’Arrel, per on passarem quan fem la ruta del pic dels Moros així com pel Refugi de Llobins. de moment, seguim rectes i en una corba propera se’ns obre de sobte la finestra de les carenes muntanyoses de l’alta Cerdanya i la Creu d’Égat, balcó rocós amb una creu de fusta que ofereix un increïble paisatge des d’on podem veure des del Cadi, Alt Urgell, alta Cerdanya i conflent, com ara, entre molts que no conec: Cadi, Pedraforca al fons, Penyes altes de Moixeró, Tossa d’Alp, Pic d’Eina Puigmal, Canigó, Err ...... Després d’una bona estona contemplant els cims i les poblacions de la vall encara que costi prenem de nou el camí continuant en descens per el camí que seguíem.
A mida que anem baixant per la Solana, nom que rep aquesta falda de muntanya, la referència de la creu és cada cop mes llunyana. En el camí trobarem una font i tres bancs per poder continuar mirant el paisatge
Arribarem ja al final de la baixa a una àrea recreativa amb taules i llar de foc al costat del camí de la Porteille per on hem passat amb el cotxe. Continuem a l’esquerra i en pocs metres passarem pel Rec d’Égat, on comença la ruta que faré per millorar aquesta davant d’una casa amb un lateral rodó com la corba en que està ubicada. Continuem amunt fins enllaçar per l’esquerra amb el camí Pla de Brasse.
Bona ruta amb unes més que magnífiques vistes !!-
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Inicio ruta:
42°30'27.3"N 2°01'06.5"E 42.507590, 2.018474
Nos desplazamos a la pequeña población de Égat, concretamente a la urbanización Les Bergeries.
Cuando lleguemos al Chemin de La Porteille encontraremos una curva de casi 180º donde como referencia hay una casa que tiene la forma redondeada al igual que la pista donde nos encontramos.
En medio de la curva encontraremos el Rec d'Égat y allí mismo ya tenemos señales de la ruta y un lugar para poder aparcar el coche. Si está lleno, unos metros antes de llegar se encuentra el aparcamiento de la zona de recreo por donde saldremos.
Seguiremos La Solana.
Esta ruta es una modificación de una que hice, pero haces un tramo menos sin dejar de ver lo interesante de la ruta.
Seguimos por este sendero e iremos a parar a un puente de madera a la derecha como WP Pont Rec d´Égat, rectos. De momento continuamos por una pista paralela al Rec d'Égat y que más adelante se convertirá en sendero y que podremos ver hermosas vistas de la zona de la Cámara de Asno, Puigmal, Canigó..., a medida que vayamos ganando altura. Finalmente llegaremos a un sendero más trillado con una señal que nos indica que a la izquierda encontraremos el Refugio de Llobins en 0.5 Km que seguiremos continuando subiendo hasta llegar a un bonito prado con una señal indicadora de Airelles, a la derecha a orillas de la línea de árboles y tenemos el refugio de Llobins, refugio pequeño y libre desde donde podemos ver un gran paisaje, desde la cordillera del Cadí, Pedraforca, Peñas altas de Moixeró, Tossa d'Alp, Cámara de Asno , Piugmal, Canigó y otros que no conozco.
Volvemos hasta la señal de Airelles y continuamos hacia la derecha, aunque no se vea seguimos por un sendero tapado por el prado y que se puede ver en los mapas de Alpina, es cuestión de fe. Vamos rectos hacia la línea de árboles que tenemos enfrente por su lado derecho. Ahora tenemos dos opciones o seguimos bordeando la línea de árboles o vamos un par de metros a la derecha y encontraremos un pequeño sendero que es el que marca el gps, el hecho es que debemos seguir hasta que se nos abre el prado y turban una pista que baja, donde nos incorporaremos a la izquierda teniendo una magnífica vista de la zona de la Cámara de Ase.
Al final de esta pista llegaremos a una bifurcación de dos pistas hierbas, seguiremos por la de la derecha que sube. En poco rato llegaremos a una valla canadiense y al desvío que nos llevaría a la Font de l'Arrel, por donde pasaremos cuando hagamos la ruta del pico de los Moros así como por el Refugio de Llobins. de momento, seguimos rectos y en una curva cercana se nos abre de repente la ventana de las crestas montañosas de la alta Cerdanya y la Creu d'Égat, balcón rocoso con una cruz de madera que ofrece un increíble paisaje desde donde podemos ver desde el Cadi, Alt Urgell, alta Cerdanya y conflent, como, entre muchos que no conozco: Cadi, Pedraforca al fondo, Peñas altas de Moixeró, Tossa de Alp, Pico de Eina Puigmal, Canigó, Err. .... Después de un buen rato contemplando las cimas y las poblaciones del valle aunque cueste tomamos de nuevo el camino continuando en descenso por el camino que seguíamos.
A medida que vamos bajando por la Solana, nombre que recibe esta falda de montaña, la referencia de la cruz es cada vez más lejana. En el camino encontraremos una fuente y tres bancos para poder seguir mirando el paisaje
Llegaremos al final de la baja a un área recreativa con mesas y barbacoas junto al camino de la Porteille por donde hemos pasado con el coche. Continuamos a la izquierda y en pocos metros pasaremos por el Rec d'Égat, donde empieza la ruta que haré para mejorar esta frente a una casa con un lateral redondo como la curva en la que está ubicada. Continuamos hasta enlazar por la izquierda con el camino Pla de Brasse donde tenemos aparcado el coche.
Buena ruta con unas más que magníficas vistas.

Banc i font no potable

Bifurcació dreta

Camí de la Porteille esquerra

Photo ofCerdanya Catalana, al fons Pedraforca Photo ofCerdanya Catalana, al fons Pedraforca Photo ofCerdanya Catalana, al fons Pedraforca

Cerdanya Catalana, al fons Pedraforca

Pla i senyal a Arielles

Pont Rec d´Égat, rectes

Refugi de Llobins

Photo ofSenyals font de l´arrel i tanca canadenca Photo ofSenyals font de l´arrel i tanca canadenca Photo ofSenyals font de l´arrel i tanca canadenca

Senyals font de l´arrel i tanca canadenca