← Part of Elmacık Dağı

Efteni Gölü'nden Güzeldere Şelalesi'ne ( 2019 01 )

Photo ofEfteni Gölü'nden Güzeldere Şelalesi'ne ( 2019 01 ) Photo ofEfteni Gölü'nden Güzeldere Şelalesi'ne ( 2019 01 ) Photo ofEfteni Gölü'nden Güzeldere Şelalesi'ne ( 2019 01 )

January 22, 2019
January 2019

near Beyaztaş, Düzce (Türkiye)

Kuş gözlem kulesine vardığımızda, kış güneşinin cılız ışıklarıyla ısıttığı göl yüzeyinde çığlık çığlığa karınlarını doyurma çalışan onlarca Sakarmeke karşılıyor evvela bizi. Ahşap iskelenin cazibesine kapılanlarımız göle doğru yönelirken, sıcak birer bardak çayı avuçlarının arasına almak isteyenler masalara yerleşiyor sonrasında…

Dağın gölgelediği yamaçta ilk adımlarımızı atmaya başlıyoruz. Yavaş yavaş yükseldikçe neredeyse tüm yüzeyini kaplayan kurumuş sazlıklarıyla Efteni Gölü giriyor iyice görüş alanımıza. Çok geçmeden güneye, Güzeldere Şelalesi'ne ulaşan vadiye doğru dönüyor yolumuz. Son yağan karın dağın yükseklerinde, bize henüz uzak kısımlarındaki kalıntılarına bakarak, yılın coşkuyla açmış ilk kardelenlerinin yanından geçiyoruz . Pembe renkleriyle onlara eşlik eden boncuk boncuk sıklamenlere gülümsemeyi de unutmuyoruz ama.

Hep yukarı ya yolumuz, sık sık nefesleniyoruz. Durmak için bazen küçük bir subaşı oluyor bahanemiz bazen de eriyen karların coşturduğu küçük, mevsimlik bir şelale. Kimi zaman da başımızın üstünde daireler çizen bir şahin oluyor bu nefesin adı.

Yürüyüşü bitirip, tül tül akan Güzeldere Şelalesi’ne yaptığımız ziyaretten sonra, güneşin son ışıklarına karşı içtiğimiz çaylarla atmaya çalışıyoruz tatlı yorgunluğumuzu. Dönüş yolundaysa, doğanın kucağında bir günlüğüne çocuk olmanın tadı var aklımızda, ama güzel insanlarla.