← Part of Elmacık Dağı

Efteni Gölü'nden Güzeldere Şelalesi'ne ( 2016 05 )

Photo ofEfteni Gölü'nden Güzeldere Şelalesi'ne ( 2016 05 ) Photo ofEfteni Gölü'nden Güzeldere Şelalesi'ne ( 2016 05 ) Photo ofEfteni Gölü'nden Güzeldere Şelalesi'ne ( 2016 05 )

March 25, 2020
May 2016

near Beyaztaş, Düzce (Türkiye)

Akyazı sapağına gelene kadar kesinleşmemişti henüz kararımız. Ne var ki yola çıkarken göz attığımız hava tahminleri ve Elmacık Dağı'nı kaplayan kara bulutlar hiç de umut vadetmiyordu. Öküzovasının yağışlı zamanlarda çamurla kaplanan araç yolu mümkün değil yaylaya çıkmamıza izin vermezdi bugün, rotamızı Güzeldere şelalesine çevirdik.

İlk durağımız Gölyaka ilçe merkezinde bir sabahçı kahvesi oldu. Bir taraftan çaylarımızı içerken diğer taraftan da yan taraftaki marketten son ihtiyaçlarımızı giderdik. Yürüyüşümüz ise Efteni Gölü kenarındaki Kuş Gözlem kulesinden başladı. Nilüferler, su yılanları, kurbağalar ve diğer su kuşları bize ilk günaydın diyenler oldu.

Kuleyi ve gölü arkamızda bırakarak fındık bahçeleri arasında yükselmeye başladık. Gece yağan yağmur bazı noktalarda yürüdüğümüz zemini ağırlaştırmış olsa da hemen ayağımızın altında uzamaya başlayan sazlıklarla kaplı göl manzarası buna fazlasıyla değerdi. Papatyalar, mor mor Çan çiçekleri, sarı renkleriyle İri Çanaklı Kantaronlar yolumuzu süsledi. Hele mevsimin iri iri o ilk yaban çilekleri kokuları ve tadlarıyla enfesti.

Yolumuz üstündeki köy evinde yapılırken denk geldiğimiz ve yapan teyzelerin tüm gruba sıcak sıcak ikram ettikleri yufka ekmeğin tadı ise unutulmazdı. Yürüyüşün sonlarına doğru başlayan yağmurun eşliğinde ulaştık Güzeldere Şelalesine.Hatta son anda yoğun bir duman çöreklendi üstümüze, neyse ki kalmak için inat etmedi. Şelalenin güzelliği eşlik etti öğle yemeğimize, dostların sevgisiyle...