EFES SURLARI-PAMUCAK-SELÇUK

March 22, 2018
March 2018

near Selçuk, İzmir (Türkiye)

Efes Surları parkurun yürümek için "Basmane-Denizli"treniyle İzmir'den Selçuk'a geldik. İstasyonundan yürümeye başladık. Meryemana yolundaki yönlendirme tabelalarından surlara doğru patikaya girdik. Buradan başlayarak yaklaşık 200 metre kadar patika belirsiz. İşaretler zor görülüyor. Surlara çıktıktan sonra çoğunlukla surlar üzerinden, bazen de surların yanındaki patikayı izleyerek yürüyüşümüzü tamamladık.
Havanın güzel oluşu, çok güzel manzaralar izlememiz için büyük bir şanstı. Özellikle Efes Antik kentini surlar üzerinden izlemek büyük bir keyif veriyor insana. Ancak surlar üzerinde ve çevresinde yürürken çok dikkatli olmak gerekiyor. Her an düşme tehlikesi yaşanabilir.
Surlardan indiğimizde büyük bir sürprizle karşılaştık. Aşağılara doğru inince, çok yoğun bir sivrisinek saldırısıyla karşılaştık. Neredeyse, eski Kuşadası yolundan Selçuk girişine kadar (6 km kadar) bu acımasız hayvanlar peşimizi bırakmadı. (Bu parkurda yürümek isteyen arkadaşlar kesinlikle yanlarına sivrisinek kovucu krem ya da spreyler almalıdır.)
Parkur, çok güzel manzaralı, çevredeki bitki örtüsü güzel. Parkur boyunca su kaynağı yok.
Biz, eski Kuşadası kavşağından Selçuk yolunun kuzeyindeki manguta ve ılgınlarla kaplı araziye girdik. Buradaki patikayı kullanarak Selçuk girişine kadar yürüdük. İstasyonda yürüyüşümüzü bitirerek İZBAN treniyle İzmir'e döndük.

EFES

ALTERNATİF PARKUR

SELÇUK

• ilkerh Oct 2, 2021

Yarın bu rotayı yürüyeceğiz teşekkürler

• Photo of Işık Kavalcı
    Işık Kavalcı Oct 12, 2021

Umarım yürüyüp bu tarih kokan rotayı beğenmişsinizidr.

• ilkerh Oct 13, 2021

Evet sıcak biraz zorladı su sıkıntısı yaşadık ama çok keyifliydi :)

• Ali İlker Topçu Feb 21, 2023

Yazılanları aynen yaşadık, şubatta güneşli bi havada yürümek için güzel bir rotaydı.