EDK 2024 Sanok - Komańcza Klasztor

7 days 2 hours 34 minutes
March 10, 2024
March 2024

near Sanok, Województwo podkarpackie (Polska)

Ekstremalna Droga Krzyżowa 2024

Kieruj się w stronę ul.Daszyńskiego, idź nią w lewo do ul.Słowackiego. Podążaj ul. Słowackiego i na wysokości SP nr.2 skręć w lewo , w ul.Polną, dojdź nią do przejazdu kolejowego i skręć w prawo , w ul. Śniegową. Idź drogą utwardzoną pod wiaduktem, następnie w lewo i wzdłuż drogi nr 886. Następnie dochodzisz do odnogi ul.Szczudliki, skręć w prawo, następnie dochodzisz do rozwidlenia, skręcasz w prawo, prosto ul.Szczudliki, następnie w lewo nadal ul.Szczudliki, do ul.Konopnickiej. Skręcasz w lewo w ulicę Konopnickiej, po ok.200 m, po prawej po numerem 38 znajdziesz się przed Centrum Pomoc Psychologicznej i Psychoterapii Rodzinnej.

Idź ul. Konopnickiej w kierunku miejscowości Płowce, po 600m. przejdziesz pod wiaduktem, następnie na rozwidleniu skręć w lewo, przejdź przez mostek nad potokiem Płowieckim , następnie dochodzisz do rozwidlenia i skręcasz w prawo. Za 700 m na rozwidleniu skręć w prawo, idź 500 m do następnego rozwidlenia i skręć w lewo. Idź następnie i po 200m , po prawej stronie jest Kaplica w Płowcach.

Trzymaj się cały czas drogi idącej od kaplicy w kierunku miejscowości Prusiek, odcinek 4km, szutrowy, pnący się na wzniesienie przez 3 km, następnie droga opada w dół 1 km, do ośrodka zdrowia i biblioteki wiejskiej w Prusieku, skręć w lewo i idź cały czas wzdłuż drogi przez 1 km, po twojej prawej stronie będzie stał kościół ceglasty, a obok niego nowy z białą elewacją.

wróć 100m w kierunku ośrodka zdrowia, skręć następnie w lewo , w drogę wewnętrzną, ,po ok.100m będzie ostry zakręt w prawo, z brodem wyłożonym płytami, następnie 1km prostej drogi asfaltowej do skrzyżowania , potem kieruj się na lewo przez ok 1km drogą asfaltową przechodzącą w polną drogę, podążaj nią 1 km, następnie odbij w prawo w drogę biegnącą w górę, 700m w górę doprowadzi cię do cmentarza w Zboiskach. Następnie skręć w lewo w drogę szutrową idącą w dół, delikatnie się wijącą -odbijającą w lewo,następnie w prawo, potem w lewo, potem w prawo, następnie prosto, po prawej stronie będzie oznaczony słupek, ze znaczkiem żółtego szlaku.

przejdziesz przez łąkę, wejdziesz między drzewa !!! szlak nie jest za dobrze oznaczony, po ok. 700 m dość mocno odbija w lewo, od punktu widokowego z małą wiatą idź drogą po łące 1,7 km do kolejnego wejścia szlaku do lasu.

Po 1,5 km szlakiem , idącym dość mocno w górę wyjdziesz z lasu na łąkę, orientację tu ułatwić powinny słupki z odblaskami wysokości ok.1m, po prawej stronie, powinieneś też widzieć tablicę informacyjną , że jesteś na paśmie „dziady”.

idź drogą w dół, po prawej stronie powinieneś zauważyć jeszcze kilka słupków w odblaskami, po ok. 1,5 km droga mocno odbija w lewo, na rozdrożu będzie słupek ze strzałkami na Kamienną i Bukowską, kieruj się w lewo, na Kamienną, po ok. 1km droga delikatnie odbija w prawo, a po chwili po prawej stronie pojawią się zabudowania gospodarcze. Po ok.1,6 km droga odbija w prawo, będzie tam bród do pokonania, na lewo od brodu, ok 20m jest dawny most kolejki wąskotorowej, na którym leżą deski po których można przejść. Następnie idź prosto 700 , dojdziesz do drogi asfaltowej nr.889, skręć w prawo. Po 200m po lewej stronie drogi będą ruiny Cerkwi w Płonnej.

spod parkingu przed ruinami cerkwi skręć w lewo, poruszaj się drogą 889, po 3 km dotrzesz do miejscowości Karlików, niewielki zabytkowy cmentarz jest po prawej stronie, na początku wioski.

kieruj się następnie na skrzyżowaniu w lewo, w kierunku dawnego wyciągu narciarskiego, idź cały czas prosto, jak prowadzi droga, za 2,5 km dotrzesz do zabytkowego cmentarza w dawnej wsi Przybyszów, będzie po prawej stronie drogi

poruszaj się cały czas czerwonym szlakiem, po przejściu 1 km, dotrzesz do skraju lasu, gdzie za drzewem, przy rozwidleniu dróg będzie stał zabytkowy krzyż z piaskowca.

podążaj cały czas szlakiem, na tym odcinku idziesz cały czas lasem, ścieżkami i drogami leśnymi, z korzeniami i kamieniami na niektórych odcinkach, po 4 km dotrzesz na nieco większą polankę, bez żadnych szczególnych znaków, na niewielkiej górce, przed zakrętem szlaku w prawo.

poruszaj się cały czas szlakiem, po ok.1,3 km dotrzesz do granicy lasu i wyjdziesz na odkryty teren, szlak idzie w lewo skrajem łąki, po lewej pojawi się ogrodzenie pastwiska, po ok.1 km mocno odbija w prawo i pnie się prosto w górę, na Wahałowski szczyt.

poruszaj się cały czas prosto szlakiem, zignoruj wskazania śladu do granicy lasu, w tym miejscu się pomyliłem i odbiłem za bardzo na prawo, szlak prowadzi cały czas już w dół, leśna ścieżka, prowadzi dość prosto, po 3 km dotrzesz do skrzyżowania ze szlakiem niebieski, stoi tam tablica informacyjna ze ścieżki przyrodniczej, oraz drzewo z nr.10, pod którym jest mała ławeczka.

idź cały czas szlakiem czerwonym, po 500m szlak zacznie skręcać mocniej w prawo,dość stromo w dół, po 700m szlak skręca w prawo, po 300 metrach dotrzesz do drogi asfaltowej prowadzącej do klasztoru, skręć w prawo, do celu pozostało jeszcze 100m, na szczycie wzniesienia po prawej stronie ukarzę ci się klasztor sióstr Nazaretanek.