E46 Ainhoa a Col Ibardin. Monte Larrun. (TdP18). TRAVESSA DEL PIRINEU

Photo ofE46 Ainhoa a Col Ibardin. Monte Larrun. (TdP18). TRAVESSA DEL PIRINEU Photo ofE46 Ainhoa a Col Ibardin. Monte Larrun. (TdP18). TRAVESSA DEL PIRINEU Photo ofE46 Ainhoa a Col Ibardin. Monte Larrun. (TdP18). TRAVESSA DEL PIRINEU

December 8, 2018
July 2018

near Ainhoa, Nouvelle-Aquitaine (France)

TRAVESSA DEL PIRINEU EST-OEST. DE CAP DE CREUS A CAP D’HIGUER.
ETAPA 46 AINHOA A COL DE IBARDIN
Etapa en dues parts ben diferenciades. La primera de Ainhoa a Sara es la menys interesant que fent continus canvis de direcció passa entre boscos i camps de conreus tot seguint el GR-10 majoritàriament per pistes fins arribar a la bonica població de Sara. La segona part entre Sara i Col de Ibardin, mes muntanyenca i panoràmica seguim inicialment el GR-10 que per pistes puja fins al Col de les Trois Fontaines, on seguim fins assolir el cim del Larrun (La Rhune) per acabar baixant al Col d’Ibardin per pistes i algun corriol alternant els prats i els boscos.

Recorregut: El GR-10 surt d’Ainhoa vers el Sud i aviat gira al Oest per anar a travessar el riu la Nivelle. Amb constants canvis de rumb i amb un terreny que fa petites ondulacions passem per Lekaien borda, Istilarte fins arribar a Sara. De Sara continuem pel GR-10 que surt vers el Oest-Sud Oest, i per pista s’endinsa al bosc i va guanyant alçada fins assolir el Col de les Trois Fontaines, on un xic abans hem creuat la via del cremallera que puja a Larrun. Des del coll deixem definitivament el GR-10 i per un camí perfectament senyalitzat i força concorregut puja fent ziga-zagues fins al cim del Larrun. Magnifica visió de la Costa (si no hi ha boira, fet que acostuma a ser freqüent els migdies d’estiu). La baixada la fem pel vessant sud, tot seguint la pista que inicialment surt rumb al SE i que aviat gira al O. Ràpidament perd altura, fa alguna drecera i va a buscar Landa gainta i Inzolako lepoa on trobem una àrea recreativa amb aigua. Aviat deixem pista i ens endinsem al bosc per un corriol força enfangar que ens mena a Okalarre. Per pista acabem arribant al Col d’Ibardin, on retrobem el GR-10 que travessa una àrea comercial, i en acabar trobem la Venta Elizalde, lloc escollit per passar la darrera nit de travessa.

Ruta: Ainhoa (110 m) – La Nivelle (60 m) – Lekaienborda (110 m) – Istilarte (55 m) – Sara (80 m) – Col Les Trois Fontaines (532 m) – Larrun (900 m) – Landa gainta (360 m) – Inzolako lepoa (275 m) – Okalarre (330 m) – Col Ibardin (317 m) – Venta Elizalde (400 m)

Dades d’Interès:
Avituallament: Ainhoa. Sara. Col Ibardin
Menjar: Ainhoa. Sara Larrun i Col de Ibardin tenen oferta de restaurants.
Aigua: Trobem algunes fonts al llarg del recorregut. Aigua a Ainhoa, Sara, Larrun, Inzolako lepoa i Col de Ibardin
Dormir: Ainhoa i Sara hi ha gîtes d’etape i hotels. Col de Ibardin hi ha una Venta.