E07 Ref de Batère a Ref de Cortalets (TdP17). TRAVESSA DEL PIRINEU

Photo ofE07 Ref de Batère a Ref de Cortalets (TdP17). TRAVESSA DEL PIRINEU Photo ofE07 Ref de Batère a Ref de Cortalets (TdP17). TRAVESSA DEL PIRINEU Photo ofE07 Ref de Batère a Ref de Cortalets (TdP17). TRAVESSA DEL PIRINEU

March 2, 2018
June 2017

near Gausac, Occitanie (France)

TRAVESSA DEL PIRINEU EST-OEST. DE CAP DE CREUS A CAP D’HIGUER.

ETAPA 07 REFUGE DE BATÈRE a REFUGE DES CORTALETS
Etapa sense gaires dificultats, seguint el Camí del balcó del Canigó. Gran part del recorregut es fa entre magnífics boscos de coníferes, i on l’aigua es abundant i fàcil de trobar en molts torrents.
Tot el recorregut de l’etapa el fem seguint el GR-10. En arribar al Ras de Prat Cabrera tenim dues opcions, nosaltres prenem la variant que segueix el Tour del Canigó. Com a curiositat, poc abans d’arribar al refugi de Cortalets es troben les restes d’un avió accidentat (hi ha una hipòtesi que parla que la causa del accident fou un error en els instruments de vol, causat per camps magnètics derivats de l’existència de les mines).

Ruta: Refuge de Batère (1450 m) – Col de la Cirère (1731 m) – L’Estanyol (casa forestal) (1479 m) – Pinatell (refugi no guardat) (1650 m) – Ras del Prat Cabrera (1739 m) – Refugi de Cortalets (2150 m)

Dades d’Interès:
Avituallament: Refugi de Cortalets, demanar pícnic.
Menjar: Refugi de Cortalets
Aigua: Es troben fonts, però algunes no ragen com la de l’Estanyol. Els torrents son abundants, però cal fer atenció que hi ha animals pasturant.
Dormir: Pinatell es refugi no guardat amb 10 places. L’Estanyol es pot utilitzar com a refugi per a 10 persones.

Cartografia: IGN 2349 ET Massif du Canigou. Escala 1:25.000

Refugi Batère

Col de la Cirère

Ras del Prat Cabrera

Refugi de Cortalets

Pinatell (Refugi no guardat)

L'Estanyol (Refugi i font)

• Photo of perecast
    perecast Jun 27, 2019

Cap problema, bon track

• Photo of i-tram
    i-tram Jun 28, 2019

Gracies del comentari i anims a tots les que ens agrada caminar per aquests bonics paratges